پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
حسن دانایی فر سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به تحولات در عراق گفت: در حال حاضر شیوع کرونا هم تا حدود زیادی تأثیرگذاشته است و به خاطر رعایت مسائل بهداشتی، این تظاهرات شکل نمی‌گیرد؛ طبیعی است که باید منتظر بود احتمال اینکه شدت اعتراضات بیشتر شود هم بعید نیست.

شعار سال:سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به تحولات در عراق گفت: در حال حاضر شیوع کرونا هم تا حدود زیادی تأثیرگذاشته است و به خاطر رعایت مسائل بهداشتی، این تظاهرات شکل نمی‌گیرد؛ طبیعی است که باید منتظر بود احتمال اینکه شدت اعتراضات بیشتر شود هم بعید نیست.

«حسن دانایی فر»، سفیر پیشین ایران در عراق، در باره علت اعتراضات در عراق در چند ماه گذشته و بلاتکلیف بودن وضعیت سیاسی عراق به ویژه تعیین نشدن نخست وزیر و تشکیل نشدن کابینه،گفت: اعتراضاتی که از 5 ماه قبل در عراق آغاز شده، همچنان ادامه دارد منتهی شکل بروز و ظهورش تا حدودی متفاوت است. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تظاهرات کنندگان منتظر اقدامات و نتایجی که مطالباتشان بوده، هستند. لذا از نظر من چیزی متوقف نشده که بخواهد مجددا از سر گرفته شود. بلکه مطالبه کنندگان منتظرند و رصد می‌کنند و بخشی از آن هم طبیعتا به شرایط خاصی است که به وجود آمده بازمی‌گردد. به ویژه اینکه در حال حاضر شیوع کرونا هم تا حدود زیادی تأثیرگذاشته است و به خاطر رعایت مسائل بهداشتی، این تظاهرات شکل نمی‌گیرد. طبیعی است که باید منتظر بود احتمال اینکه  شدت اعتراضات بیشتر شود هم بعید نیست.

او درباره ریشه اعتراضات عراق بیان کرد: در هر صورت انباشتی از مطالبات به دلایل مختلف به وجود آمده است. به عبارت دیگر در این چند سال، دائما شرایط عراق به گونه‌ای بوده که انباشتی از مطالبات رفاهی، اجتماعی و همچنین فساد در داخل این کشور نهادینه شده و این عوامل باعث شد که مردم مطالباتی داشته باشند و این مطالبات رفاهی و خدماتی را تقاضا کنند. بنابراین فساد در اقتصاد باعث شدکه این مطالبات انباشت شود و مطالبه آنها این بود که این فسادها معالجه شود.

دانایی فر افزود: البته فضایی به وجود آمد که برخی این شرایط را به نوعی ناشی از ناکارآمدی ساختار موجود تصور کنند و به عنوان مطالبات هم مطرح شد اما آن چیزی که به نظر می‌رسد، مطالبه جدی و اساسی است.  البته برخی همچون آمریکایی‌ها علاقه مند بودند از خارج از مرزهای عراق بر این اعتراضات به حق مردم عراق موج سواری کنند در حالی که اعتراضات مردم عراق، به حق بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:10فروردین1399،کد خبر: 981717،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
عراق هم درگیر فساد افسار گریخته است در حالیکه این گشور جنگ زده اوضاعش از ایران خیلی بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین