پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
خبرنگار ارشد رادیو ملی آمریکا از فریادها و ناسزاهای وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی با این رسانه خبر داده و گفته پمپئو بارها در این مصاحبه از کلمات رکیک استفاده کرده.
شعارسال: خبرنگار ارشد رادیو ملی آمریکا از فریادها و ناسزاهای وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی با این رسانه خبر داده و گفته پمپئو بارها در این مصاحبه از کلمات رکیک استفاده کرده.
 
مصاحبه جنجالی مری لوییس کلی خبرنگار رادیو ملی آمریکا با مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده سر و صدای زیادی کرده است.
 
کلی در گزارشی که در باره این مصاحبه نوشته گفته: من به اتاق نشیمن خصوصی وزیر خارجه رفتم و همان جا او منتظر من بود و به اندازه تایم مصاحبه سر من برای برخی سوالات داد زد.
 
او به سوالاتی درباره اوکراین و تماس تلفنی رییس جمهور با همتای خود درباره پرونده پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی اش در ازای کمک‌های نظامی به کیف اشاره کرده و نوشت: پمپئو از اینکه من در مورد اکراین سوال کردم خوشش نیامد و گفت: اصلا فکر میکنی آمریکایی‌ها اهمیتی به اوکراین میدهند؟
 
کلی گفته پمپئو بار‌ها در این مصاحبه از کلمات رکیک استفاده کرده و از او خواسته تا اوکراین را روی نقشه نشان دهد.
 
خبرنگار رادیو ملی آمریکا گفته میدانم جای اوکراین در نقشه کجاست. پمپئو از دستیارانش خواسته نقشه‌ای بدون اسامی کشور‌ها بیاورند و خبرنگار بر روی نقشه جای اوکراین را نشان داده است. پمپئو برافروخته شده و نقشه را پرتاپ کرده است.
 
مایک پمپئو به خاطر عدم حمایت هایش از سفیر سابق آمریکا در کیف و سایر مقامات وزارت خارجه مورد انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و مقامات پیشین آمریکا قرار گرفته است. در جریان جلسات استماعی که در بازرسی پرونده تماس تلفنی ترامپ به همتای اوکراینی او برگزار شده، مایکل مک کیندلی مشاور پیشین پمپئو گفته بود: من با این بهانه که حمایت‌های عمومی لازم از سوی کارکنان وزارت خارجه را ندارم مجبور به استعفا شدم.
 
پمپئو درست بعد از اینکه سوالات خبرنگار رادیو ملی امریکا به مساله اوکراین و جلسات استماع رسیده، مصاحبه را تمام کرده است.
 
کلی درباره پایان این مصاحبه نوشته: پمپئو قبل از اینکه اتاق را ترک کند دقایقی ایستاد و به من خیره شد. چند دقیقه بعد یکی از دستیاران او از کلی خواسته تا بار دیگر به اتاق نشیمن پمپئو برگردد و این بار رکوردش را همراه نبرد.
 
به گفته خبرنگار رادیو ملی آمریکا، دستیار پمپئو تاکید نکرده این دیدار قرار است آف رکورد باشد و تنها به ذکر این نکته که حق بردن رکوردر را ندارد بسنده کرده است.
 
او در ادامه وضعیت را تشریح کرده و گفته: درون اتاق نشیمن پمپئو برای سوالاتی که کلی درباره اوکراین از او پرسیده سرش داد زده است.
 
مصاحبه کلی با پمپئو با سوالاتی درباره مواضع دولت ترامپ در قبال ایران شروع شده است. پمپئو در جریان این گفتگو از کمپین حداکثر فشار علیه ایران حمایت کرده و گفته: این کمپین کارساز بوده است.
 
او مدعی شده: ایران سالهاست توسعه برنامه هسته ایش را ادامه داده و توافق هسته‌ای این مسیر را تضمین کرده است. شاید این توافق برای یک ماه یا یک سال یا ۵ سال یا ده سال این برنامه را به تاخیر انداخته باشد، اما مسیر آن‌ها را گارانتی کرده بود.
 
پمپئو سیاست خصمانه دولت در قبال ایران را «بازسازی موازنه» خوانده و از دستور ترامپ برای ترور قاسم سلیمانی حمایت کرده است.
 
او در پاسخ به اظهارات ظریف درباره سر گیری برنامه غنی سازی اورانیوم از سوی ایران در پی ترور قاسم سلیمانی به عنوان آخرین گام در کاهش تعهدات برجامی گفته: ظریف گنده گویی میکند.
 
ظریف گفته بود ایران دیگر هیچ محدودیتی برای سانتریفیوژ‌های خود جهت غنی سازی اورانیوم نمیشناسد.
پمپئو در واکنش به این اظهارت گفته: این رژیم هرگز در موقعیتی که امروز در آن قرار گرفته نبوده است.
 
او سیاست‌های دولت برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم را در مصاحبه با رادیو آمریکا شرح نداده و گفته ما این مسیر را متوقف کرده این.
 
پمپئو مدعی شده آمریکا هزینه کمک‌های ایران به گروه‌های نیابتی اش را در خاورمیانه افزایش داده است.
او مدعی شده کافیست به اعتراضات در ایران نگاه کنیدو مبینید که مردم زمانی که قیمت سوخت بالا رفت چطور ابراز نارضایتی از حکومتشان کردند. هر کاری که بتواند توانایی ایران برای به خطر انداختن جان مردم آمریکا را تضعیف کند در استراتژی ترامپ جا دارد و نتیجه مستقیم استراتژی اوست.
 
جالب اینجاست که شب گذشته وزارت خارجه آمریکا بیانیه بی سابقه ای صادر کرده و این خبرنگار را مورد سرزنش قرار داده است.
 
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده: خبرنگار رادیو ملی آمریکا، مری لوییس کلی، دوباره به من دروغ گفته یک بار ماه پیش زمانی که این مصاحبه را ترتیب میدادیم و یک بار دیروز در خصوص موافقت من با انتشار بخش های آف رکورد مصاحبه. اینکه این خبرنگار قواعد اولیه خبرنگاری را نقض کرده شرم آور است. این نشان میدهد این رسانه تا چه حد برای ضربه زدن به دونالد ترامپ و دولش دچار اختلال شده است. تعجبی نیست که مردم آمریکا به رسانه ها بی اعتماد شده اند.
 
انتهای این بیانیه مایک پمپئو مدعی شده زمانی که نقشه را برای کلی آورده اند تا جای اوکراین را بر روی آن نشان دهد، او اشتباها بنگلادش را نشان داده.
 
بسیاری از همکاران کلی این ادعای پمپئو را با اشاره به مدارج علمی خبرنگار رادیو ملی آمریکا زیر سوال برده اند. مری لوییس کلی دانش آموخته دانشگاه های کمبریج و هاروارد است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری  رویداد 24  ،تاریخ انتشار:   6 بهمن    1398،کدخبر: 202151  ،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
نشان دهنده شعور این آدماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین