پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
حسن بیادی: جبهه پایداری هم دارای یک برنامه و یک فرایند برای رسیدن به اهداف خودشان می‌باشد چنانچه لوازم وحدت نباشد، حتما مستقل عمل وارد انتخابات خواهند شد، اگرچه پیروز میدان نباشند.

شعار سال:حسن بیادی: جبهه پایداری هم دارای یک برنامه و یک فرایند برای رسیدن به اهداف خودشان می‌باشد چنانچه لوازم وحدت نباشد، حتما مستقل عمل وارد انتخابات خواهند شد، اگرچه پیروز میدان نباشند.

 این روزها با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، بحث‌ها پیرامون انشقاق و جناح‌بندی میان دو جریان اصلی عرصه سیاست‌وزیر کشورمان، یعنی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان به شکل جدی مطرح می‌شود. در این میان، اصول‌گرایان در مقام جریانی که شانس پیروزی خود را بالاتر می‌دانند، تا حدودی بحث ارائه لیست‌های مجزا را مطرح کرده‌اند. در روزهای گذشته نیز فرضیاتی مبنی بر ارائه لیست مستقل از سوی اصول‌گرایان سنتی مطرح شده است. در راستای پی‌گیری این مسائل دیدگاه حسن بیادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران در اینجا آورده ایم.

بحث‌های مطرح پیرامون شرکت چند لیستی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس را تا چه اندازه درست و مستند ارزیابی می‌کنید؟

باتوجه به عدم وجود یک تمام کننده و یا به قول معروف یک بزرگ‌تر و ریش سفید در این چندسال گذشته وحدت منطقی در این چند دوره انتخابات فی‌مابین احزاب و جبهه‌های اصولگرا صورت نپذیرفته شده است و به‌طور طبیعی یک جدایی انجام شده و یکی از مهم‌ترین علل آن تمامیت‌خواهی یک گروه خاص می‌باشد.

قبلا نیز بحث خروج جبهه پایداری از ورای ائتلاف را مطرح کرده بودید، اکنون نیز بیان می‌شود که اصول‌گرایان سنتی قصد دارند لیست جدا ارائه کنند، این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بالاخره جبهه پایداری هم دارای یک برنامه و یک فرایند برای رسیدن به اهداف خودشان می‌باشد چنانچه لوازم وحدت نباشد، حتما مستقل عمل وارد انتخابات خواهند شد، اگرچه پیروز میدان نباشند.

ارائه چند لیست احتمالی مجزا از سوی اصول‌گرایان چه پیامدهایی را می‌تواند به همراه داشته باشد و آیا تاثیری بر آرایش کلیت صاحب کرسی‌های مجلی توسط این جریان سیاسی بر جای می گذارد؟

چون روش انتخابات درست نیست و رای‌گیری براساس یک قاعده علمی و مرسوم در دنیای سیاست نمی‌باشد، بنابراین وجود تفرقه و یا دوقطبی شدن انتخابات در هر جناحی قابل مشاهده است.

برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که انتخابات مجلس یازدهم نوعی انتخابات یک جناحی است که در آن اصول‌گرایان بدون محدودیت یکه‌تاز میدان هستند؛ زیرا اصلاح‌طلبان سرشناس غالبا رد صلاحیت شده‌اند؟

با این روشی که قبلا ذکر گردید فرقی نمی‌کند کدام جناح وارد مجلس می‌شود، چون سیستم و روش انتخابات معیوب و فعلاً قابل اصلاح نمی‌باشد فلذا نتیجه مجلس آتی همان نتیجه مجالس قبلی است که اکثر بزرگانی که مدنظر شماست در آن مجلس حضور جدی داشته‌اند.

با توجه به این‌که شانس اصول‌گرایان در نبود رقابت جدی برای کسب اکثریت مجلس بسیار محتمل است، جدال کنونی و رقابت میان خود اصول‌گرایان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلا این‌طور نیست این مطلب شما را رقیب برای یک انشقاق در میان اصولگرایان مطرح و در شیپور آن دمیده‌اند و الا اصلاح طلبان حتما به صورت جدی وارد صحنه انتخابات خواهند شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:7بهمن1398،کد خبر:526047،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین