پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
اخبار رسانه‌ها در انگلیس از آغاز تلاش‌ها در اتحادیه اروپا به منظور ایجاد محدودیت برای انگلیس در دسترسی به اطلاعات در این کشور‌ها حکایت دارد.

شعارسال: بنا بر اعلام برخی رسانه‌ها در انگلیس تا کنون دست کم فرانسه و هلند خواستار قطع داده‌ها و اطلاعات این کشور به انگلیس شده اند که قرار است همین جمعه روند خروجش از اتحادیه اروپا آغاز شود.

برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پس از انتشار نتایج تحقیقات گسترده اعضای پارلمان اروپا از چند کمیسیون از جمله کمیسیون حقوق شهروندی مبنی بر سوء استفاده انگلیس از داده‌ها و اطلاعات شهروندان اروپایی قطع دسترسی انگلیس به اطلاعات شهروندان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

مقامات انگلیس بار‌ها نگرانی خود را از قطع دسترسی‌های انگلیس به اطلاعات و داده‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پس از جدایی این کشور از این اتحادیه به ویژه در زمینه‌های امنیتی و ایمنی ابراز کردند و از دولت خواستند در این باره چاره اندیشی کند.

بنا بر این گزارش هلند مدعی است انگلیس به صورت غیر قانونی و بدون اجازه اطلاعات ۷۵ هزار مظنون به جرایم را که در اتحادیه اروپا به سر می‌برند کپی کرده است.

آنچه مقامات اتحادیه اروپا را خشمگین‌تر کرده این است که گفته شده این اطلاعات توسط انگلیس به امریکا نیز داده شده است.

برخی مقامات اتحادیه اروپا معتقدند این اقدام انگلیس و سوء استفاده از این اطلاعات می‌تواند امنیت را در کشور‌های عضو این اتحادیه به مخاطره اندازد.

نشریه گاردین در این باره نوشت درخواست‌های هلند و فرانسه قرار است در کمیسون اتحادیه اروپا بررسی و در این باره تصمیم گیری شود.

بر اساس قوانین جاری، چنانچه این درخواست نصف بعلاوه یک رای را در میان نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بدست اورد اجرایی و دسترسی انگلیس به اطلاعات موجود در اتحادیه اروپا قطع می‌شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار: 9بهمن1398، کدخبر: 50927778: www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
انگلیس میدونه که این اتحادیه در میان مدت از بین میره پس قبل از بقیه فرار کرد تا کمترین آسیب رو ببینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین