پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
همه چهره‌های مطرح اصول‌گرا برای انتخابات در این فهرست جای گرفته‌اند از جمله آقای قالیباف و چهره‌های منتسب به جریان موتلفه و پایداری.

شعارسال:اصول‌گراها کم‌کم وارد فاز اجرایی انتخابات شده‌اند و لیست آنان هم نهایی شده است. حالا بسیاری از آنان می‌دانند که لیست ۳۰ نفره انتخاباتی اصول‌گرایان برای تهران نهایی شده است و چانه زنی برای تعیین آن به اتمام رسیده است. «سیدمحمد حسینی» از اعضای فهرست ۹۰ نفره انتخاباتی اصول‌گرایان در شهر تهران، درباره کیفیت این فهرست می‌گوید: به نظر می‌رسد که همه افراد و چهره‌هایی مطرح اصول‌گرا در این فهرست قرار دارند؛ به جز افرادی که نتوانستند رای بالایی کسب کنند یا اینکه کلا نامزد انتخابات نشدند. به هرحال همه چهره‌های مطرح اصول‌گرا برای انتخابات در این فهرست جای گرفته‌اند از جمله آقای قالیباف و چهره‌های منتسب به جریان موتلفه و پایداری.
او در باره احتمال موفقیت این فهرست در شهر تهران توضیح می‌دهد:« زمینه مناسب هست. اگر فعالیت خوبی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی درستی درباره این فهرست بشود، امیدواری فراوانی وجود دارد که این لیست بتواند به موفقیت برسد. ولی به هرحال نتیجه بستگی به شرایط و انتخاب مردم دارد.» حسینی می‌افزاید:«در بین اصول‌گرایان خیلی‌ها وارد عرصه رقابت نشدند و سهم عمده ای از فهرست انتخاباتی به جوانان اختصاص پیدا کرده است.

احتمالا لیست نهایی اصول‌گرایان از همین لیست ۹۰ نفره منتشر می‌شود و فهرستی که قرار است با اصلاح‌طلبان رقابت کند همین لیست است. در این فهرست هم افرادی گروه‌های مختلف سیاسی اصول‌گرا از جمله جامعه روحانیت و پایداری‌ها حضور دارند. او درباره نظر آیت‌الله مصباح یزدی پیرامون این فهرست ۹۰ نفره اظهار بی‌اطلاعی می‌کند اما می‌گوید به نظر نمی‌رسد که پایداری‌ها با این فهرست مشکلی باشند. به گفته حسینی در رای‌گیری که برای تعیین این فهرست انجام شده محمدباقر قالیباف در بخش چهره‌ها نفر اول و حسینی هم نفر سوم شده است. سیدرضا تقوی از چهره‌های جریان پایداری نیز در بخش روحانیون نفر اول شده است. حسینی درباره اینکه چرا زمینه را مناسب می‌داند می‌گوید: زمینه مناسب است چون عملکرد مجلس فعلی مورد رضایت مردم نیست. چه در تهران و چه در استان‌ها مردم حتی بعد از نزدیک به چهار سال نمی‌توانند اسامی نمایندگان را بگویند، چون که آنان چهره‌های تاثیرگذاری نبودند نه در کمیسیون‌ها و نه در هیئت رئیسه.
این چهره سیاسی اصول‌گرا درباره اینکه اصلاح‌طلبان معتقدند که زمینه برای اصول‌گرایان فراهم است چون رد صلاحیت‌ها گسترده بوده، می‌گوید: رد صلاحیت از کل کشور بوده و محدود به یک جناح هم نمی‌شود. برخی از این رد صلاحیت‌ها هم به خاطر بحث‌های اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه بوده انجام شده است. شاید نیمی از نمایندگان رد صلاحیت شده هم اصول‌گرا و بقیه اصلاح‌طلب هستند. اما به هرحال به نظر ما رقابت کاملا عادلانه است. چون دولت با اصلاح‌طلبان همراهی می‌کند و مجریان انتخابات هم همسو با جریان اصلاح‌طلبی هستند.نن

شعار سال، با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از  روزنامه همدلی، تاریخ انتشار:12 بهمن 1398، کدخبر: www.hamdelidaily.ir،410

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
مشکل اصولگراها تعدا بالای آدم های مدعی و تایید صلاحیت شده است اینا با هم متحد بشو نیستن
ناشناس
France
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
اصولگرا ها بزرگترین مشکلشون اینکه خودشون رو از پیش برنده میدونن و قصه اون خرگوش و لاکپشت می تونه تکرار شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین