پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
حدود یک ماه پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که با تلفات گسترده آمریکایی‌ها همراه بود و در شرایطی که حملات به نظامیان آمریکایی در منطقه طی یکی، دو هفته اخیر شدت گرفته است، فرمانده سنتکام از پابرجا بودن تهدید اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران با وجود حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد خبر داد.
شعار سال: حدود یک ماه پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که با تلفات گسترده آمریکایی‌ها همراه بود و در شرایطی که حملات به نظامیان آمریکایی در منطقه طی یکی، دو هفته اخیر شدت گرفته است، فرمانده سنتکام از پابرجا بودن تهدید اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران با وجود حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد خبر داد. 
 
۱۸ دی‌ماه گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۱۳ موشک به پایگاه مهم و راهبردی عین‌الاسد در عراق شلیک کرد. در نتیجه این حمله که بعد از جنگ دوم جهانی بی‌سابقه بوده است، تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه کشته و زخمی شدند. پنتاگون البته تاکنون به زخمی شدن ۶۴ نظامی آمریکایی اذعان کرده و عنوان بدیع و ابداعی آسیب خفیف مغزی را برای توصیف شرایط آن‌ها به کار برده است.

عنوانی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اسم رمز تعداد کشته‌شدگان آمریکایی است. علاوه بر این حمله که از سوی ایران، سیلی نخست کشورمان به اقدام جنایتکارانه آمریکا توصیف شد، در روز‌های اخیر شاهد شدت گرفتن حملات به نظامیان آمریکایی در کشور‌های منطقه هستیم. هدف قرار گرفتن ۳ هواپیمای نظامی آمریکا در غزنی و قندوز افغانستان و کشته شدن ده‌ها نیروی نظامی و اطلاعاتی از جمله آنگونه که رسانه‌ها اعلام کردند مایکل آندریا، طراح ترور حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای نظامی ارتش آمریکا در غرب استان الانبار عراق و کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی و همچنین کشته شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در سوریه از جمله این حملات است که موجب شده منطقه غرب آسیا پس از شهادت سپهبد سلیمانی به کابوسی برای آمریکایی‌ها بدل شود. در چنین شرایطی فرمانده نیرو‌های تروریستی سنتکام از پابرجا بودن تهدید اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران با وجود حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد خبر داد. فرمانده نیرو‌های سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) حین دیدار از یک ناو هواپیمابر آمریکا در دریای عرب، به پابرجا بودن امکان اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران پس از حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» اشاره کرد. به نوشته وبگاه «استرایپس»، ژنرال «کنت فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیرو‌های سنتکام طی سخنرانی در جمع نیرو‌های آمریکایی در ناو هواپیمابر «یواس‌اس ترومن» که در شمال دریای عرب مستقر است، گفت که آمریکا همچنان منتظر عملیات تلافی‌جویانه ایران است. ژنرال مک‌کنزی در این سخنرانی مدعی شد که ایران بعد از حمله به عین‌الاسد، فعالیت‌های موشکی خود را محدود کرده و همچنین یگان‌های پدافند هوایی خود را به حالت معمول درآورده است. مک‌کنزی گفت که نیرو‌های دریایی ایران در خلیج‌فارس نیز در هفته‌های اخیر فعالیت‌های نسبتا عادی داشتند. مک‌کنزی مدعی شد: «فکر می‌کنم که ایران اراده ما را مشاهده کرد و دید که به نفع منافع خود اقدام خواهیم کرد»!

* آمریکایی‌ها باید نگران باشند

اظهارات دیروز فرمانده سنتکام با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه مواجه شد. عباس موسوی در نشست خبری خود درباره اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران به دنبال ضربه زدن به نیرو‌های آمریکایی در افغانستان است و آیا اقدامات ایران در راستای گرفتن انتقام خون سردار قاسم سلیمانی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: اقدامی که ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق انجام داد با اطلاع دولت عراق بوده است. جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد اقدامی را انجام دهد با صراحت و شجاعت آن را اعلام می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: آن‌ها (آمریکایی ها) حق دارند که نگران امنیت خودشان باشند، چرا که می‌دانند چه اشتباه بزرگ و خطای نابخشودنی‌ای را مرتکب شدند، ولی همان‌طور که گفتم اگر قرار باشد ما اقدامی را انجام دهیم، رسمی و علنی خواهد بود و به صراحت مسؤولیت آن را می‌پذیریم. وی تصریح کرد: برخی گمانه‌زنی‌ها درباره برخی اتفاقات که به ایران نسبت داده می‌شود را قویا رد می‌کنیم و همان‌طور که گفتم اگر قرار شد اقدامی انجام دهیم آن اقدام رسمی و علنی خواهد بود. موسوی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات رئیس سنتکام مبنی بر اینکه تهدیدات ایران علیه آمریکا در منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: اینجا منطقه ما است و بار‌ها بر اهمیت خروج نیرو‌های نظامی بیگانه از منطقه تاکید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در جریان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها نشان دادیم اهل تعارف و مماشات نیستیم و جمهوری اسلامی ایران هرگاه احساس کند که منافعش از سوی بیگانگان به خطر افتاده یا اقدام بزدلانه از سوی دشمنان علیه ایران صورت بگیرد در پاسخ به اینگونه اقدامات رذیلانه درنگ نمی‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما اگر بخواهیم کاری را انجام بدهیم این شجاعت را داریم که اعلام کنیم این کار را انجام داده‌ایم و به صراحت آن را می‌گوییم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398، کدخبر: 216050 ، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
نترسید نترسید این آمریکایی ام عجب فیلمی بازی میکنن انصافات راضی ام ازشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین