پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
سخنگوی وزارت خارجه ضمن رد بیانیه مداخله جویانه فرانسه، برنامه فضایی ایران را از حقوق ذاتی کشور در توسعه علم و فناوری خواند و برنامه دفاع موشکی را هم مرتبط با قطعنامه ۲۲۳۱ ندانست.

شعار سال: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد بیانیه مداخله آمیز فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران آن را  از حقوق ذاتی ایران در توسعه علم و فناوری خواند.

سید عباس موسوی مجددا تاکید کرد: برنامه دفاعی موشکی ایران هم هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد چون موشک‌های ایرانی اساسا برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند.‌

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای پرتاب ماهواره توسط ایران را محکوم کرده و مدعی شده است که این اقدام بر خلاف تعهدات بین‌المللی ایران است. 

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با اشاره به پرتاب ماهواره «ظفر» و همچنین رونمایی از موشک بالستیک تازه ایران، آمده است: «ایران، بر اساس بخشی از تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمی‌تواند فعالیت‌هایی از جمله شلیک [موشک]، مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای توانایی حمل سلاح اتمی، انجام دهد.»

این بیانیه می‌افزاید: «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ثبات منطقه‌ای را تضعیف کرده و بر امنیت اروپا اثر می‌گذارد. فرانسه از ایران می‌خواهد کاملا به تعهدات بین‌المللی خود در این حوزه پایبند باشد.»

گفتنی است، یکشنبه شب ۲۰ بهمن ماه ماهواره بر سیمرغ اقدام به پرتاب ماهواره «ظفر» به فضا کرد که این کار با موفقیت صورت گرفت، ولی آنگونه که سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد: ماهواره بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1398، کدخبر: 3624991، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین