پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
«ولادیمیر یرماکوف» مدیر اداره منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در وزارت خارجه روسیه تلاش کشور‌های غربی برای متهم کردن ایران به بهره‌برداری از برنامه فضایی خود در امور نظامی را مورد انتقاد قرار داد..

شعار سال: به نقل از آرتی عربی، او کفت: «تلاش ایران برای توسعه تکنولوژی فضایی خود همراستا با تلاش دیگر کشورهاست و تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل در این راستا فعالیت دارند. اما اینکه تلاش می‌شود بر روی فعالیت‌های ایران متمرکز شده و آن را در قالب برنامه نظامی تعریف کنند، یک اقدام گمراه کننده است.»
 
یرماکوف تأکید کرد که هر کشوری این حق قانونی را دارد که از دست به اکتشاف فضا بزند و همزمان می‌توان هر کشوری را به تلاش برای نظامی کردن برنامه فضایی خود متهم کرد.
 
او گفت مهم این است که ایران و همسایگانش یک مسیر اعتمادساز را بپیمایند و از وقوع حوادث جلوگیری کرده و مانع بروز تهدیدات موشکی شوند و در این راستا مسکو آماده مشارکت در روند اعتمادسازی است.
 
سخنان این مقام روسیه پس از آن گفته می‌شود که پیش از این وزارت خارجه فرانسه پرتاب سه محموله به فضا از طریق ماهواره‌بر سیمرغ را محکوم کرده و مدعی شده بود که این اقدام نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. فرانسه همچنین از اینکه این پرتاب همزمان با مذاکرات هسته‌ای وین صورت گرفته ابراز تأسف کرده بود. همزمان واشنگتن نیز از این اقدام قانونی ایران ابراز نگرانی کرده و آن را در راستای توسعه برنامه موشکی دانسته بود.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار:  18 بهمن1400، کدخبر:1313870 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین