پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
بارش برف برای دومین روز متوالی بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان به‌ویژه کلان‌شهر رشت را سپیدپوش و زندگی عادی مردم را با اختلال مواجه کرده است.

شعارسال: بارش برف برای دومین روز متوالی بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان به‌ویژه کلان‌شهر رشت را سپیدپوش و زندگی عادی مردم را با اختلال مواجه کرده است؛ قطعی برق، در راه ماندگی مسافرین در محورهای ورودی به استان، انسداد اغلب محورهای مواصلاتی گیلان از جمله مشکلاتی است که برف به استان گیلان ارزانی داشته است.



قطعی برق ۶ درصد از گیلانیان

استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از مسافران در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند، اظهار کرد: مشکلی در آب‌رسانی نداشتیم و شبکه‌های گازی نیز برقرار هستند اما هنوز حدود ۶ درصد از مشترکین مشکل قطعی برق را دارند که امیدواریم در ساعات آتی این مشکل رفع شود.

ارسلان زارع با اشاره به مشکلاتی که بارش شدید برف برای خودروهای سبک به وجود آورد، گفت: به سبب شدت بارش برف در مناطق مرکزی و حومه رشت و مسیر رودبار و محور سراوان به رشت بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر بر حجم برف اضافه شد.

وی با تأکید بر بازگشایی برخی از مسیرها و اسکان ضروری مسافران تصریح کرد: اکیپ راهداری از شب گذشته موفق شدند بیش از ۴۰۰ نفر از مسافران در راه مانده را اسکان اضطراری دهند.


 
تعداد بازدید : 24


برق ۹۰ هزار مشترک گیلانی قطع شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قطعی برق ۹۰ هزار مشترک گیلانی اظهار کرد: پست‌های برق لاهیجان، لنگرود، رودسر، چمخاله، املش، رحیم‌آباد، سیاهکل و صومعه‌سرای دو از ساعت ۶ صبح امروز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج‌شده‌اند.

بلبل آبادی با بیان اینکه به‌منظور تسریع در خدمات‌دهی، از استان مازندران نیز درخواست کمک شده است که با ملحق شدن اکیپ‌های عملیاتی استان مازندران هر چه سریع‌تر بر مشکلات و چالش‌ها غلبه کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر از حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار مشترک برق، برق حدود ۹۰ هزار مشترک قطع‌شده که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.

وی با تأکید بر اینکه چهار خط ۲۳۰ کیلوولت و یک خط ۴۰۰ کیلوولت نیز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج‌شده است، گفت: ۵۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان بااستعداد ۱۹۵ نفر نیروی انسانی به‌صورت شبانه‌روزی از ساعت اولیه بارش برف در تلاش‌اند تا هر چه سریع‌تر مشکلات و چالش‌ها را حل کنند.



انسداد اغلب محورهای مواصلاتی گیلان براثر شدت بارش برف

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انسداد اغلب محورهای مرکزی و غرب استان در پی شدت بارش برف اظهار کرد: ۵۳ اکیپ راهداری در گیلان بااستعداد ۳۲۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و همچنین با ۵۱۷ نیروی راهدار مشغول بازگشایی محورهای مواصلاتی هستند.

وی با اشاره به انسداد محور مواصلاتی جنوب شمال در رشت، افزود: در حال حاضر محور آزادراه رشت قزوین در محدوده امام‌زاده هاشم تا پلیس‌راه مسدود است و راهداران مشغول بازگشایی مسیر هستند.

محمدرضا نازک‌کار با بیان اینکه از شب گذشته نیز محور فومن، شفت و سراوان مسدود شده، گفت: جاده قدیم رشت قزوین نیز از محدوده شاه‌عباسی تا پلیس‌راه؛ محور اسالم به خلخال و پونل به خلخال و محور آزادراه رشت قزوین در محدوده امام‌زاده هاشم تا پلیس‌راه مسدود بوده و راهداران مشغول بازگشایی مسیر هستند.



گرفتاری خودروها در منطقه سراوان رشت

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه خیل کثیری از خودروها در یک محور ۱۰ کیلومتری در منطقه سراوان به رشت متوقف‌شده‌اند، اظهار کرد: از شب گذشته تمامی پایگاه‌های امداد و نجات استان در حالت آماده‌باش بودند و هم‌اکنون نیز ۲۵۰ نفر از نیروهای امدادی از آستارا تا رودسر درگیر بحران برف و نجات افراد هستند.

مهدی ولی پور با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در کنار نجات جان در راه ماندگان از سوی هلال‌احمر استان گفت: تعدادی از رانندگان و مسافران در محور سه‌راه شفت به فومن در بین جاده مانده‌اند و در حال ساماندهی آن‌ها به پناهگاه امن هستیم.

وی از توزیع سه هزار قرص نان و هشت کارتون خرما در بین در راه ماندگان خبر داد و افزود: بخشی از مسافران و در راه ماندگان توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان اسکان داده‌شده و در صورت مساعد شدن هوا و امکان پرواز و ادامه امدادرسانی به مسافران و در راه ماندگان احتمالاً توسط بالگرد نیز انجام می‌شود.



راه‌های ارتباطی در شریان‌های اصلی و فرعی شهرستان رشت باز است

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشغولیت دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به بازگشایی محورهای مواصلاتی اظهار کرد: در سطح تمامی شهرهای شهرستان رشت، شهرداران و همچنین در سطح تمامی روستاها دهیاران با هدایت بخشداران در تلاش‌اند تا محورهای مواصلاتی درون و برون‌شهری را پایدار و برقرار نگه‌دارند.

میر شمس مؤمنی زاده با اشاره به وضعیت شبکه انرژی و آب مشترکین رشت تصریح کرد: در هیچ‌یک از شبکه‌های گاز، آب و خطوط تلفن در سطح شهرستان رشت مشکل و چالش گزارش نشده و اگر مشکلاتی به‌صورت موردی نیز وجود داشته باشند تیم‌های امدادی و واکنش سریع وارد میدان شده و در اسرع وقت نسبت به پایداری و برقراری آن‌ها تلاش خواهند کرد.

وی با تأکید بر آمادگی شهرها و روستاهای شهرستان نسبت به برف‌روبی در سطح معابر اصلی و فرعی افزود: تمامی راه‌های شهرستان رشت باز هستند اما به دلیل قرار گرفتن در آستانه تعطیلات و ورود مسافران به گیلان در محدوده سراوان شاهد ترافیک و اختلال درآمد و شد هستیم.

فرماندار شهرستان رشت بیان اینکه در برخی از نقاط شهرستان رشت شاهد قطعی برق هستیم، گفت: هزاران ماشین‌آلات سنگین و سبک دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا عملیات برف‌روبی را انجام داده و محورهای مواصلاتی بسته نشود.



۹۰ درصد راه‌های روستایی آستارا باز هستند

فرماندار شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، بارش برف در ارتفاعات، دامنه و مناطق جلگه‌ای این شهرستان از صبح روز گذشته آغازشده و تاکنون بالای ۵۰ سانتی‌متر برف در جلگه و یک متر برف در ارتفاعات به زمین نشسته است.

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه به لحاظ تأمین سوخت و مایحتاج اولیه مردم در روستاها هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: ۹۰ درصد از راه‌های روستایی بخش مرکزی و لوندویل این شهرستان با تلاش راهداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها بازگشایی‌شده و تنها راه چند روستا مسدود است.

وی با اشاره به اینکه محور آستارا-اردبیل به درخواست پلیس‌راه استان مجاور بسته است و مسافران محور فوق در مساجد، مدارس و زائرسرای امام‌زادگان اسکان پیداکرده‌اند، افزود: شریان‌های اصلی در محور آستارا به تالش کاملاً باز بوده و تردد در این محور در حال انجام است.



باز نگه‌داشتن شریان‌های اصلی اولویت نخست راهداران

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه باز نگه‌داشتن شریان‌های اصلی اولویت نخست راهداران است، اظهار کرد: به دلیل افتادن درختان شفارود بر روی کابل برق، احتمال می‌رود مجدد برق روستای بالادست شهرستان قطع شود.

سید محسن موسوی ناصرکیاده با اشاره به اینکه شهرستان شفت دو‌ محور مواصلاتی با مرکز استان دارد، گفت: جیرده و ملاسرا به رشت دو محور مواصلاتی شهرستان با مرکز استان هستند و نیروهای راهداری پیوسته مشغول بازگشایی محورهای مذکور هستند اما به دلیل شدت بارش‌ها و ورزش کولاک در این منطقه بلافاصله راه‌ها از انباشت برف سفیدپوش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در جلگه بیش از ارتفاعات است، گفت: بنا به گفته هواشناسی توده‌هوای بارش زا و کولاک در بخش جلگه‌ای متمرکزشده و شواهد و گزارش‌ها نیز بر همین اساس هستند.

فرماندار شفت با بیان اینکه شب گذشته نیز تعدادی از روستاهای شهرستان در پی افتادن درخت بر روی شبکه برق‌رسانی شب را به برق سپری کردند، خاطرنشان کرد: ساعتی قبل این جریان برق در روستاهای قطع‌شده، مجدداً متصل شد اما احتمال می‌رود مجدداً در شهرستان به‌صورت پراکنده شاهد قطعی برق باشیم.

سید محسن موسوی با بیان اینکه در گازرسانی به مشترکین شهرستان تاکنون مشکلی پدید نیامده، گفت: در برخی از روستاهای که حدوداً ۱۲ روستا هستند و از گاز شهری محروم‌اند در ستاد مدیریت بحران تأکید بر سوخت‌رسانی‌ها ازجمله نفت سفید و گاز طبیعی انجام‌شده و هیچ مشکلی از این بابت روستاییان ندارد.

وی از آمادگی نیروهای امدادی و هلال‌احمر نسبت به خدمت‌رسانی به مردم ازجمله درراه ماندگان و ساکنان ارتفاع نشین خبر داد و گفت: هلال‌احمر بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته آماده کرده و به‌محض اینکه شرایط در برخی نقاط بحرانی شود، بسته غذایی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.



بارش بیش از یک و نیم متری برف در محور ماسوله به ماجلان

رئیس ستاد مدیریت بحران فومن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بارش برف بیش از یک و نیم متری در محور ماسوله به ماجلان استان اردبیل اظهار کرد: در این محور مواصلاتی در حال حاضر بیش از یک و نیم متر برف باریده و هم‌اکنون نیز شاهد کولاک هستیم.

محمدرضا محسنی با بیان اینکه سطح شهر فومن برف چندانی ندارد اما در ارتفاعات شهرستان شاهد برف سنگین هستیم، تصریح کرد: تمامی شریان‌های اصلی و محورهای فرعی شهرستان فومن باز بوده و در شهرستان به لحاظ تردد در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت پایداری شبکه‌های برق، گاز و آب در شهرستان فومن، بیان کرد: تمامی شبکه‌ها در شهرستان پایدار و برقرار هستند اما ممکن است براثر افتادن درختی بر روی کابل برق و تلفن در چند نقطه از شهرستان اخلال در جریان برق و مخابرات پیش‌آمده باشد که آن‌هم در اسرع وقت رفع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1398 ، کدخبر: 13981122000833 ، www.farsnews.com‏

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
پس شهرداری اونجا دقیقا داره چیکار میکنه انقد وضعیت مردم وحشتناکه که حد و حساب نداره مردم دارن زیر برف دفن میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین