پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
غلامعلی حداد عادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی طی نشست خبری‌ای که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، درباره فهرست ایران سربلند که اطراف شورای ائتلاف اعلام شده توضیحاتی ارائه کرد. وی در این خصوص اظهار کرد: شورایی که به نام شورای ائتلاف موسوم شد، از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا موضوعاتی غیر‌از انتخابات مورد بحث بود و از یک‌سال پیش وارد موضوع انتخابات شد و کار آن از اردیبهشت 98 تا امروز دنبال شده است.

شعار سال: حداد عادل ادامه داد: این شورا در انتخابات چند اصل را مبنای خود قرار داد که از جمله آن می‌توان به وحدت فراگیر از همه نیروهای انقلابی، جوان‌گرایی، دخالت دادن مردم در فرایند رسیدن به لیست واحد و مشارکت دادن بیشتر بانوان در رسیدن به لیست واحد اشاره کرد. رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه به چند مبنای سلبی در خصوص اصول تشکیل شورای مذکور نیز اشاره کرد و گفت: نفی سهمیه‌بندی، نفی تصمیم‌گیری از بالا به پایین، نفی تصمیم‌گیری از مرکز برای شهرستان‌ها و استان‌ها از این اصول است؛ لذا یک راهنمای کاری تنظیم شد و در هر استانی شورای ائتلاف استان به‌وجود آمد و در حوزه انتخابیه یک مجمع‌عمومی تشکیل شد که حداقل نفرات آن ۱۵۰ نفر از افراد عمومی و فعالان سیاسی بود.

  نقد قالیباف به لیست اولیه، کم‌بودن تعداد نیروهای اقتصادی بود
وی در پاسخ به سوالی درباره نپذیرفتن لیست شورای ائتلاف از سوی محمدباقر قالیباف، خاطرنشان کرد: نقدی که آقای قالیباف به فهرست نهایی‌نشده شورای ائتلاف داشتند این بود که انتظار داشتند تعداد نیروهای اقتصادی لیست، بیشتر باشد. حدادعادل ادامه داد: پس از توییت آقای قالیباف، بررسی بیشتری به‌عمل آمد و با تغییراتی در لیست، نظر ایشان و سایرین تامین شد و اکنون اختلافی وجود ندارد. رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه در تهیه فهرست توجه ما به اقتصاد بود، تصریح کرد: سعی شد بیش‌از هر چیزی، کسانی انتخاب شوند که از نظر اقتصادی، صاحب‌نظر، صاحب تجربه و فعال باشند. وی افزود: با توجه به اینکه مشکل اصلی کشور، معیشت است، شورای ائتلاف سعی کرد فهرستی کارآمد را تهیه کند. حدادعادل، عنوان لیست شورای ائتلاف را، «ایرانی سربلند» برای تشکیل مجلسی کارآمد دانست و تصریح کرد: مقصود از حضور این لیست در مجلس، نجات اقتصاد ایران است.

  گفتمان لیست «ایران سربلند» عمدتا اقتصادی است
حدادعادل در پاسخ به این سؤال  مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای مدون برای نجات اقتصاد ایران از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: از مدت‌ها پیش، کارگروهی برای مشخص‌کردن گفتمان لیست، تشکیل شد و اهم موضوعاتی که این کارگروه به آن‌ها رسیده، عمدتاً اقتصادی بوده است. وی افزود: شورای ائتلاف در چند کارگروه فرعی، موضوعاتی چون اشتغال، تورم و گرانی، مسکن و کشاورزی، برنامه‌هایی را به تفصیل آماده کرده‌ که هر کدام از این کارگروه‌ها در روزهای آینده، برنامه‌های اقتصادی لیست ایران سربلند را تشریح خواهند کرد. حدادعادل در ادامه، اسامی کاندیداهای اقتصادی لیست ایران سربلند را بدین شرح اعلام کرد: الیاس نادران، سید احسان خاندوزی، مجتبی رضاخواه، سید محسن دهنوی، مصطفی زمانیان، اقبال شاکری، مالک شریعتی، سیدمحمد آقامیری، عزت‌الله اکبری، مجتبی توانگر، علی شمسی‌پور. وی در پاسخ به سؤالی درباره علت جابه‌جایی برخی افراد در لیست شورای ائتلاف، گفت: معمولاً قبل از شروع مسابقه، ممکن است مربی بنا به دلایلی، یکی دو نفر از بازیکنان خود را جابه‌جا کند که طبیعی است. این جابه‌جایی‌ها ناشی از برخی ملاحظات بود که یکی از این ملاحظات، همین موضوع تخصص افراد حاضر در لیست بود.
رییس شورای ائتلاف افزود: چون اساس گفتمان شورای ائتلاف، اقتصاد بود، تغییراتی در لیست ایجاد شد.

  راهبرد مجلس آینده، توجه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات است
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، اساس مجلس آینده را استقلال دانست و گفت: راهبرد ما در مجلس آینده، توجه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات است.
حداد عادل با بیان اینکه یک نگاه می‌گوید مشکلات را از طریق مذاکره باید حل کنیم، اظهار کرد: نگاهی دیگر، اگرچه مذاکره را نفی نمی‌کند، اما به دلیل تجربه‌هایی که حاصل شده، آن را کارآمد نمی‌داند و چاره حل مشکلات کشور را در رجوع به اقتصاد مقاومتی می‌داند.
وی اصلاح نظام بانکی را یکی از اولویت‌های لیست ایران سربلند دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد باشند، نه اینکه خودشان خدمات اقتصادی ارائه دهند و رقیب تولیدکننده‌ها شوند. درست نیست بانک‌ها از کارخانه‌ها وثیقه بگیرند و وقتی که توان پرداخت وام را نداشتند، کارخانه را قفل کنند.
حدادعادل در پاسخ به این سؤال که چرا اصول‌گرایان، احزاب ریشه‌داری چون مؤتلفه و جامعه روحانیت را کنار زده و لیست خود را به احزاب کم‌تجربه‌ای چون نواصول‌گرایان سپرده‌اند، گفت: واقعیت این است که جوان‌هایی در کشور حضور دارند که رویش‌های انقلاب هستند و به ‌درد کشور می‌خورند. ما چه زمانی باید از این افراد استفاده کنیم؟

  میدان را برای جوانان باز کرده‌ایم
وی با بیان اینکه ما بنا را بر این گذاشتیم که میدان را برای جوان‌ها باز کنیم، تصریح کرد: احزاب حاضر در شورای ائتلاف هم این موضوع را تصدیق کردند.
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: حزب مؤتلفه از دو سال پیش، پای ثابت جلسات شورای ائتلاف بوده و هنوز هم هست و سهم‌خواهی هم نکرده و اذعان کرده که آنچه امروز به‌ درد کشور می‌خورد، انجام شود.
حدادعادل ادامه داد: اگرچه احزاب هم در شورای ائتلاف حضور دارند، اما اساس کار ما احزاب نبودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه صبح نو، تاریخ انتشار 27 بهمن 98، شماره: 35834

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
این شورای ائتلافم دم انتخابات خوب داره می تازون کلا این اصولگراها حسابی در زمانی که به نفعشونه خوب عمل میکنن تا خر از پل بگذره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین