پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
فرانک کبیری با تشریح موفقیت خود در رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم افزود: فراخوان شرکت در این رویداد علمی از حدود یک ماه گذشته آغاز شد و در همین خصوص دستاوردها و فعالیت‌هایی که در حوزه گسترش علم و ساده‌سازی مفاهیم آن تاکنون انجام داده بودم را به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال کردم.
شعارسال:  عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد و زن برتر کشور در رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم گفت: زنان کشور در ترویج علم و فناوری و ساده‌سازی آن برای جامعه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.
 
فرانک کبیری  با تشریح موفقیت خود در رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم افزود: فراخوان شرکت در این رویداد علمی از حدود یک ماه گذشته آغاز شد و در همین خصوص دستاوردها و فعالیت‌هایی که در حوزه گسترش علم و ساده‌سازی مفاهیم آن تاکنون انجام داده بودم را به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال کردم.
 
وی ادامه داد: پس از آن، طرح اولیه‌ای که برای دبیرخانه رویداد ارسال کردم ،مورد تایید قرار گرفت و مقاله‌ای در همین رابطه ارسال کردم که در نهایت مورد تایید نهایی قرار گرفت و جزو ۶ زن برتر کشور در حوزه ترویج علم با هدف ساده‌سازی برای عموم مردم همزمان با روز جهانی زن شناخته شدم.
 
کبیری، برگزاری این رویدادهای علمی و معرفی زنان برتر را از اقدامات شایسته یونسکو در خصوص الگوسازی برای دختران و زنان جامعه دانست و گفت: زنان جامعه باید بدانند که در مسیر موفقیت سختی‌های بسیاری وجود دارد که نباید تسلیم آن شوند از همین رو آشنایی آنها با الگوهایی که در مسیر موفقیت، سختی‌های بسیاری را پشت سرگذاشته‌اند، انگیزه بالایی ایجاد می‌کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه زنان جامعه امروز از جایگاه قابل قبولی در عرصه‌های مختلف برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: زنان به ویژه در عرصه علم و فناوری در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌اند اما در عین حال در خصوص تولید ثروت نتوانسته از این حوزه به نحو مطلوبی بهره‌برداری کنند.
 
کبیری همچنین از کم‌توجهی دولت نسبت به واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان انتقاد کرد و گفت: زنان در جایگاه مدیریتی به نقطه مطلوب نرسیده‌اند و این موضوع می‌طلبد مدیریت کلان کشور به زنان اعتماد بیشتری داشته باشد و از این ظرفیت در پست‌های مدیریتی بهره گیرد.
 
وی همچنین نقش زنان در توسعه پایدار روستایی را بی‌بدیل دانست و افزود: بانوان روستایی نقش بسیار مهمی در کارآفرینی و اشتغال برعهده دارند که باید این جایگاه را ارج نهاد و از آن بیش از پیش الگوسازی کرد.
 
کبیری با تاکید بر اجرای صحیح  قوانین، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر قوانین خوبی در مجلس شورای اسلامی در حمایت از زنان تصویب شده اما قوانین در برخی موارد به خوبی اجرا نمی‌شود.
 
به گزارش ایرنا، رویداد کرسی یونسکو در ترویج علم، با بررسی ایده‌ها و تجربیات زنان در زمینه علم و فناوری با هدف ساده‌سازی علم برای همه، گسترش طرز فکر علمی و علاقمند کردن مردم یا گروه‌هایی از آنان به فعالیت‌های علمی، برترین آنها را انتخاب و ارائه می‌کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با ارائه تجربیات کاری خود در زمینه ساده‌سازی و گسترش علم و فناوری در جامعه موفق شد از میان ۲۰۰ نفر، پس از داوری به عنوان یکی از ۶ نفر برگزیده کشوری انتخاب شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   ایرنا ،تاریخ انتشار:  4  اسفند 1398،کدخبر: 83687770   ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
زنان در هیچ گجای جهان هنوز هم نتونستن جایگاه علمی خودشونرو به جهان ثبت کنن و به همین دلیل زیاد در زمینه های علمی روشون حساب باز نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین