پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کارشناس امور روسیه می‌گوید که عربستان عکس روسیه نمی‌تواند مدت زیادی با قیمت پایین نفت دوام بیاورد. «سمیر ایوب» کارشناس امور روسیه معتقد است که عربستان سعودی زیاد در مقابل بحران نفتی ایجاد شده، دوام نمی‌آورد در عین حال این بحران تاثیر چندانی بر روی روسیه نخواهد گذاشت، زیرا اقتصاد این کشور وابسته به نفت نیست.

شعار سال: «سمیر ایوب» کارشناس امور روسیه معتقد است که عربستان سعودی زیاد در مقابل بحران نفتی ایجاد شده، دوام نمی‌آورد در عین حال این بحران تاثیر چندانی بر روی روسیه نخواهد گذاشت، زیرا اقتصاد این کشور وابسته به نفت نیست.

وی در گفتگو با برنامه «ژئوسیاسی» که از شبکه العهد پخش می‌شود، تصریح کرد: بحران‌های زیادی که روسیه با آن مواجه شده، موجب شده تا این کشور قدرتمند‌تر شود و اساسا به نفت وابسته نیست. این بحران به وجود آمده به نفع روسیه تمام خواهد شد، زیرا اساسا به نفت وابسته نیست بلکه به منابع دیگر از جمله صادرات گاز و فروش اسلحه دسترسی دارد و به اوپک برنخواهد گشت مگر بر اساس شروطی که بزودی اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به حاشیه‌های امنیت پایین در سیستم بودجه عربستان گفت که تصمیمات اشتباهی که «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی می‌گیرد و تک‌روی‌های او در حکومت سعودی برای نشان دادن خود به عنوان مرد قوی خاورمیانه، به زودی پیامد‌های خود را نشان خواهد داد. عربستان نمی‌تواند هزینه‌های داخلی خود، منابع و جنگ خود علیه کشور یمن را تامین کند.

ایوب توضیح داد که عربستان این تصمیمات را به دستور آمریکا اتخاذ کرده تا بر روی روسیه، جمهوری اسلامی ایران و کشور‌هایی که اقتصاد آن‌ها وابسته به نفت است، تاثیر بگذارد.

از روز دوشنبه پیش (۹ مارس) در پی کاهش تقاضای نفت از طرف چین به دلیل شیوع ویروس کرونا و سپس عدم توافق روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس، قیمت‌های نفت سقوط کرد. ریاض در اقدامی انتقام‌جویانه، علاوه بر ارزان کردن قیمت نفت، تولید خود را به شکل چشمگیری بیشتر کرد. امری که به سقوط بی‌سابقه قیمت نفت از سال ۱۹۹۱ تاکنون شد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، درست است که مسکو و ریاض هیچ‌کدام از قیمت پایین نفت راضی نیستند، اما در این نبرد نفتی، عربستان بازنده میدان خواهد بود.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 اسفند    98، کد خبر:   13981224000066، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین