پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان با بیان اینکه با همراهی مردم بار بستری جمعه شب کاهش یافت و به نوعی نقطه عطف شکست کرونا رقم خورد گفت: با استفاده از سیستم جی پی اس کلونی‌هایی کرونا شناسایی و به خانواده ها آموزش ارائه خواهد شد.

شعار سال: محمدجوادکبیر شامگاه جمعه به کاهش 200 نفری بار بستری بیماران اشاره کرد و دلیل ان را همراهی مردم و توجه کردن انها به توصیه ها دانست.                        

وی ادامه داد: تعداد بستری‌ها از هزار و ۶۴ نفر به ۸۸۸ نفر رسیده است و در صورتیکه مردم در منازلشان بمانند وضعیت گلستان بسیار بهتر خواهد شد و به نوعی میتوان امشب را نقطه عطف شکست ویروس کرونا در استان دانست.

کبیرگفت: در راستای شناسایی کانون‌های پرخطر در نظر داریم با استفاده از سامانه پرونده الکترونیک سلامت در سطح گلستان، افرادی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند (افراد سالم، افراد بیمار و افرادی که ترخیص یا فوت کردند) شناسایی و برنامه‌ای را طراحی کنیم تا به خانواده‌های این افراد مراجعه کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه خوشبختانه برنامه‌هایی خوبی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه با کمک مراکز بهداشت شهرستان‌ها و حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه طراحی شده است تصریح کرد: با استفاده از سیستم جی پی اس کلونی‌هایی کرونا، گرگان (پنج نقطه)، کردکوی، علی آبادکتول، بندرگز و گنبدکاووس شناسایی و با هماهنگی با نیروی بسیج آموزش‌ها و تماس با خانواده‌های این افراد، آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم داد.

کبیر از طراحی یک سایت برای ثبت نام افرادی که داوطلب کمک هستند خبر داد و افزود: همچنین شماره تلفن ۰۱۷۳۱۶۳۶۳ جهت مشاوره درباره نوع رفتار در خانواده نسبت به فرد بیمار و آگاهی از وضعیت بیماران در بیمارستان طراحی شده است.

وی اضافه کرد: سایتی نیز به منظور خودارزیابی افراد طراحی شده تا از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی خودداری شود.

گبیر بیان کرد: به منظور کاهش بار بستری بیمارستان ها مقرر شد مراکز ارائه خدمت در سطح خدمات بهداشتی در شهرستان‌های گرگان، علی آبادکتول، کردکوی، گنبدکاووس و غیره عهده دار مسئولیت‌های ارائه خدمات اولیه شوند.

وی در پایان گفت: با هماهنگی استاندار و همراهی سپاه شرایطی فراهم شده تا از ظرفیت خدمات درمانی سپاه نیز در جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 24اسفند1398 ، کدخبر: 977411: www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین