پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
زمانی که چین اقدامات خود در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای حفظ مردم خود از خطر ویروس کرونا را به خدمت گرفت، در دریای انتقادات دشمنان خود گرفتار شد، که آن را متهم به توتالیتاریسم یا تمامیت خواهی کردند؛ به این دلیل که معتقد بودند دولت قدرتمند چین با کنترل تلفن های همراه مردم، به حریم خصوصی آن ها تجاوز می کند.

شعارسال: بيروت حمود در روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: زمانی که چین اقدامات خود در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای حفظ مردم خود از خطر ویروس کرونا را به خدمت گرفت، در دریای انتقادات دشمنان خود گرفتار شد، که آن را متهم به توتالیتاریسم یا تمامیت خواهی کردند؛ به این دلیل که معتقد بودند دولت قدرتمند چین با کنترل تلفن های همراه مردم، به حریم خصوصی آن ها تجاوز می کند.
 
در ادامه این مطلب آمده  است: در همین رابطه، چو چانگ رون، کارشناس حقوقی در گفتگو با نشریه«thediplomat» تصریح کرد:« کووید 19 فرصت مناسبی به رئیس جمهور چین و حزب کمونیست داد، تا توتالیتاریسم را به عرصه ظهور رسانده و به بهانه کنترل ویروس، بر تمام حریم خصوص افراد، مسلط شود.»
 
با این اوصاف، آنچه در دو روز گذشته در اسرائیل در حال اتفاق افتادن است نیز باید اهتمام و توجه کسانی که به حریم خصوصی افراد حساس هستند را برانگیزد! اما در مورد اسرائیل اینگونه نیست! طبق تصمیمات جدید مسئولان اسرائیلی، در شرایط درگیری با کرونا، نفوذ به حریم خصوصی افراد و بویژه فلسطینی ها قانونی است.
 
براساس این تصمیمات، شاباک می تواند از ابزارهای الکترونیک خود برای ردیابی موقعیت افراد، با بهانه حمایت آنها از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کند.
 
با توجه به تدابیر پیش گیرانه ای که دولت اسرائیل از زمان شروع شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرد، به نظر می رسد تمام اقدامات آن با تاخیر انجام شد و بر همین اساس، تصمیم جدید رژیم صهیونیستی با وجود ظاهر قانونی که دارد، تنها با هدف سوء استفاده از شرایط موجود است؛ چرا که کنترل تلفن های همراه، به شاباک فرصت می دهد از روابط اجتماعی دور و نزدیک افراد، ویدیو ها و تصاویر شخصی آنها مطلع شوند؛ بویژه آنکه این قانون در مورد حدود دو میلیون فلسطینی نیز اجرا می شود.
 
در این میان، تحلیلگران اسرائیلی بر این عقیده اند که دولت نباید این قانون را اجرایی کند؛ چرا که ضربه ای که تبعات اجرای این قانون و عبور از خط قرمزها توسط دولتِ به ظاهر دموکرات می گذارد، بسیار خطرناکتر از تاثیرات کرونا برای بقای صهیونیستهاست.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب   ،تاریخ انتشار: 1 فروردین   1399،کدخبر537373:www.entekhab.ir     
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین