پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه فولادی لرستان می‌گذرد، پروژه‌ای که تاکنون دوبار متوقف شده و حالا استاندار لرستان خبر داده که محصولات چینی برای افتتاح پروژه از راه رسیده است.
شعارسال: مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۵ آغاز شده اما تاکنون این صنعت باوجود اعطای تسهیلات و پیگیری‌های مختلف هنوز به ایستگاه افتتاح نرسیده است.

این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار است با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

* ایجاد اشتغال ۱۷ هزارنفری با افتتاح مجتمع فولاد ازنا

قصه دنباله‌دار این پروژه که این روزها در آستانه ۱۴ سالگی قرار دارد ازاین‌قرار است که فولاد ازنا تاکنون دو بار دچار توقف طولانی‌مدت شده و دوباره با تزریق تسهیلات احیاشده است.

فولاد ازنا در سال ۹۰ به‌رغم دارا بودن پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی متوقف شد تا پس از سه سال رکود در سال ۹۳ مجدد فعال شود.

این پروژه صنعتی ازآن‌جهت برای لرستان و لرستانی‌ها ارزشمند است که بهره‌برداری از آن می‌تواند به‌طور مستقیم هزار و ۲۰۰ شغل دریکی از بیکارترین استان‌های کشور ایجاد کرده و به‌طور غیرمستقیم برای نزدیک به ۱۷ هزار نفر نان‌آور باشد.

از سوی دیگر مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند از خروج سالانه ۸۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم‌ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.

* تجهیزات چینی از راه رسید

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این رابطه با بیان اینکه تجهیزات مکانیکی مجتمع فولاد ازنا وارد استان شده است اظهار داد: حدود دو هزار تن از تجهیزات مکانیکی این مجتمع وارد لرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات الکترونیکی و برقی این مجتمع نیز بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن بوده که وارد استان شده است عنوان کرد: ما بقی تجهیزات مورد نیاز مجتمع فولاد ازنا که بعد از سالها در چین مانده بودند نیز وارد بندر عباس شده و به زودی به لرستان ارسال می شوند.

به گزارش استیل ایران به نقل از مهر، استاندار لرستان با بیان اینکه با توجه به صحبت هایی که اعضای هیئت مدیره مجتمع ازنا داشته ایم تا قبل از اوایل آبان ماه به طور رسمی کار اجرایی این مجتمع شروع می شود گفت: البته هیئت مدیره این مجتمع تاریخ زودتری را برای نصب تجهیزات و راه اندازی این مجتمع قول داده اند.

بازوند تصریح کرد: با این وجود ممکن بوده که در کار مشکلاتی پیش آید ولی برنامه ما این بوده که در تاریخ اوایل آبان ماه این مجتمع راه اندازی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه جوان، صفحه 11 ، تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1395، شماره: 4895 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین