پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
استاد دانشگاه امیر کبیر با اشاره به گستردگی تاسیسات صنعت برق در سراسر کشور و ضد عفونی کردن این تاسیسات برای مقابله با کرونا گفت: برای جلوگیری از خسارت به تاسیسات برق در کشور باید روش صحیح ضد عفونی کردن تاسیسات آموزش داده شود.

شعار سال: مهرداد مختاری اظهارداشت: با توجه به اینکه تاسیسات صنعت برق در همه نقاط کشور وجود دارد و بیمارستان‌ها نیز شرایط خاصی دارند ممکن است کارمندان صنعت برق نیز به نحوی درگیر ویروس کرونا شوند.

وی گفت: برای اینکه کارکنان و تاسیسات صنعت برق از اثرات مخرب ویروس کرونا در امان بمانند، دستورعمل ۴۰ صفحه‌ای به شکل کتابچه آماده کردیم و در آن پس از معرفی ویروس و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رعایت مسائل بهداشتی، چگونگی ضدعفونی کردن تجهیزات صنعت برق شرح داده شده است.

استاد پژوهشی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه برای ضدعفونی کردن تاسیسات برق باید ازمواد خاص و ویژه استفاده شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم تاسیساتی مانند موتورالکتریکی را گندزدایی و ضدعفونی کنیم، باید از مواد خاصی استفاده کنیم تا باعث خوردگی و آسیب رساندن به تجهیزات نشود.

مختاری ادامه داد: به عنوان مثال نباید آب را به مواد گندزدا و یا ضدعفونی کننده اضافه کرد. زیرا در این صورت خطراتی به همراه خواهد داشت. همچنین در صنایع نفت، گاز و تجهیزات بیمارستانی نیز تاسیسات برقی وجود دارد که اگر از موادی مانند آمونیاک برای ضدعفونی کردن تاسیسات استفاده شود، با گذشت زمان سبب خوردگی و آسیب رساندن به آنها خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا آماری مبنی بر خرابی تاسیسات برق بر اثرعدم صحیح ضدعفونی آنها در زمان شیوع کرونا  گزارش شده یا خیر؟ اظهار داشت:آنچه که مهم است چگونگی ضدعفونی کردن تجهزات برق توسط همه کارکنان در شیفت‌های مختلف کاری است.

استاد پژوهشی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در بخشی دیگر از کتابچه چگونگی ضدعفونی کردن تابلوها و پنل‌های برقی و سایر تجهیزات برقی به صورت مجزا و کاربردی توضیح داده شده است و این کتابچه برای همه شبکه‌های توزیع برق، وزارت نفت و وزارت کار ارسال شده است.

تمام بخش‌ها باید مراقب نیروی متخصص خود باشند

وی با بیان اینکه بیرون نیامدن از خانه مهمترین اصل برای مبارزه با کرونا است، گفت: همراه با رعایت اصول بهداشتی و بیرون نیامدن از خانه، اساتید دانشگاهی می‌توانند با بیان موارد لازم و تخصصی برای مبارزه با کرونا در جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس اثرگذار باشند.

استاد دانشگاه امیر کبیر با ابراز امیدواری از اینکه در مواجهه به ویروس کرونا کشور کمترین آسیب را ببیند، خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش بخش‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که نیروی متخصص خود را به دلیل بیماری کرونا از دست ندهند. زیرا جایگزین کردن  بعضی از نیروهای متخصص غیرممکن و یا نیازمند صرف زمانی زیادی در سال‌های متمادی است.  

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد هزار و ۴۳۳  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۶ هزار و  ۷۴۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 1 فروردین 99، کد مطلب: 83722179: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین