پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
رییس جمهوری در تماس با همتای تونسی خود ،‌حفظ جان انسان‌ها را نیازمند اقدامات و همکاری مشترک در جهان دانست و گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل است.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی «قیس سعید» رییس جمهوری منتخب تونس با وی، با تبریک فرارسیدن روز ملی تونس و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد تا روابط و همکاری های ایران و تونس در دوران جدید بیش از پیش تقویت شده و تعاملات و رایزنی دو کشور در زمینه مسائل و موضوعات گوناگون منطقه‌ای و بین المللی افزایش یابد.

رییس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری تونس ندارد و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی دو کشور در این راستا به خوبی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اکنون که شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده، همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با آن در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ جان انسان ها و مواجهه با این بیماری نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع این بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده اند، گفت: جلوگیری از ارسال دارو، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

روحانی با شاره به اینکه کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند، افزود: تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت وظیفه دارد تا در راستای ایستادگی جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی گام بردارد.

رییس جمهوری همچنین توسعه روابط و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی ایران و تونس و تلاش دو کشور در راستای صلح و امنیت منطقه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت عنوان کرد.

ایران و تونس در مبارزه با بیماری کرونا در کنار هم هستند

رئیس جمهوری تونس نیز در این تماس تلفنی با تجلیل از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه‌ای، بین المللی و جهان اسلام، گفت: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری ها با ایران و تقویت روابط تاریخی و مستحکم فی مابین برای تونس بسیار حائز اهمیت است.

«قیس سعید» با انتقاد از تحریم های غیر انسانی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: معتقدیم امروز که همه کشورها با شیوع بیماری کرونا مواجه شده اند، باید سازمان ملل در این شرایط متعلق به همه ملل باشد و مطمئنا ایران و تونس برای مبارزه و مواجهه با چالش های گوناگون جهانی از جمله بیماری کرونا در کنار هم هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 4 فروردین 99، کد مطلب: 83725172: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
اگر جان انسان ها مهم چرا اقدامات جدی جهت قرنطینه انجام نمیشه ؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
اگر جان انسان ها مهم چرا اقدامات جدی جهت قرنطینه انجام نمیشه ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین