پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
رئیس‌جمهور تونس عملکرد مجلس نمایندگان را به حالت تعلیق درآورد و مصونیت اعضای آن را برای یک ماه سلب کرد.
شعارسال: روزنامه رسمی تونس اعلام کرد «قیس سعید»، رئیس‌جمهور این کشور با صدور حکمی عملکرد مجلس نمایندگان تونس را به حالت تعلیق درآورد و مصونیت اعضای آن را برای یک ماه سلب کرد.

رئیس‌جمهور تونس همچنین «رضا غرسلاوی» را به‌عنوان وزیر کشور منصوب کرد و وعده داد از آزادی‌ها و حقوق شهروندان حراست خواهد کرد.

روزنامه رسمی تونس همچنین نوشت دوره تعلیق صلاحیت‌های مجلس نمایندگان و لغو مصونیت اعضای آن ممکن است تمدید هم بشود.

الجزیره اعلام کرد رضا غرسلاوی، مشاور امنیت ملی تونس به‌عنوان وزیر کشور جدید در مقابل قیس سعید سوگند یاد کرد.

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس در اظهاراتی مدعی شد: همه تونسی‌ها از حفظ حقوق و آزادی‌ها اطمینان داشته باشند و بدانند تمایل و رغبت من در این زمینه از همه بیشتر است.

قیس سعید گفت: دولت تونس عروسک خیمه شب بازی دست لابی گران و مفسدان نیست. تونس فراتر از منافع همه است و هیچ فرصتی برای بازی با منافع کشور یا تجزیه و فروپاشی آن از داخل وجود ندارد.
 
 
 
 
عملکرد مجلس نمایندگان تونس به حالت تعلیق درآمد
 
 

رئیس‌جمهور تونس همچنین مدعی شد: من به شدت به اجرای قانون و حفظ حقوق و آزادی‌ها تمایل دارم.

این در حالی است که رئیس‌جمهور تونس در ادامه تصمیمات خود روز چهارشنبه نیز دستور برکناری ۳ مقام ارشد دیگر این کشور را صادر کرد.

پیش از این شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز چهارشنبه با قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس تماس تلفنی برقرار و بر ضرورت حاکمیت قانون در این کشور که شاهد بحران سیاسی است، تأکید کرد.

روز یکشنبه گذشته رئیس‌جمهور تونس در اقدامی ناگهانی، نخست‌وزیر این کشور را برکنار، پارلمان را تعلیق و مصونیت نمایندگان را لغو کرد. این تصمیمات رئیس‌جمهور تونس در حالی اتخاذ شد که در روز جمهوری در تونس تعدادی از شهر‌های این کشور صحنه تظاهرات شهروندان در پاسخ به فراخوان فعالان تونس در اعتراض به اوضاع اقتصادی و بحران شیوع کرونا در این کشور بود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۳۸۰۲۵، yjc.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین