پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
ائتلاف بین المللی روز یکشنبه با انتشار سندی اعلام کرد که در نتیجه موفقیت های نیروهای امنیتی عراق در کارزار علیه داعش، ائتلاف بین المللی در حال بازگرداندن نیروهای خود از عراق است و این اقدام از مدت ها پیش با دولت این کشور برنامه ریزی شده بود و هیچ ارتباطی با حملات اخیر علیه پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف است یا وضعیت کنونی همه گیری ویروس کرونا در عراق ندارد.

شعار سال:این ائتلاف بین المللی روز یکشنبه با انتشار سندی اعلام کرد که در نتیجه موفقیت های نیروهای امنیتی عراق در کارزار علیه داعش، ائتلاف بین المللی در حال بازگرداندن نیروهای خود از عراق است و این اقدام از مدت ها پیش با دولت این کشور برنامه ریزی شده بود و هیچ ارتباطی با حملات اخیر علیه پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف است یا وضعیت کنونی همه گیری ویروس کرونا در عراق ندارد.

ژنرال «وینسنت پارکر»، مدیر کارگروه مشترک و عملیاتی ائتلاف در این باره گفت:  «امروز،  روز غرور شرکای ما در نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف نظامی بین المللی علیه داعش است.»

براساس گزارش ایرنا، وی افزود: پایگاه هوایی (کی وان) کرکوک برای ائتلاف و نیروهای امنیتی عراق و دستگاه های ضد تروریسم در عملیات ‌پیگیری و تخریب پناهگاه های امن تروریست های داعش در کوه های ناهموار حمرین مکان مهم و تعیین کننده ای بود.

این فرمانده ائتلاف بیان کرد که این پایگاه در تلاش های مشترک ما برای از بین بردن شر داعش، یک مقر اصلی بود و روند انتقال و خروج ائتلاف بین المللی از آنجا در هماهنگی با دولت عراق انجام شده است و این به لطف تلاش ها و موفقیت های شرکای ما در نیروهای امنیتی عراق به دست آمد.

نیروهای ائتلاف بین المللی، امروز (یکشنبه ۲۹ مارس ۲۰۲۰) خبر دادند که پایگاه K۱ را در استان کرکوک ترک کرده و اداره آن را با تجهیزات موجود به نیروهای عراقی واگذار کردند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی، ژنرال «مایلز کیگنز» در حساب توییتر خود نوشت که نیروهای ائتلاف این پایگاه را با همه تجهیزات آن به ارزش یک میلیون دلار ترک کردند.

وی ادامه داد که این اقدام با هماهنگی دولت عراق از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود و دلیل تخلیه پایگاه کرکوک موفقیت نیروهای امنیتی این کشور در برابر داعش است.

فرماندهی ائتلاف بین المللی در عراق هفته گذشته نیز اعلام کرد که پایگاه های «القیاره» در شمال عراق و «القائم» در غرب استان غربی الانبار را تخلیه کرده است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ 10 فروردین 1399، کد خبر:915943،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین