پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
وقوع حملات نظامی علیه نیروهای شیعه در خاک عراق، بستگی به این دارد که چه اطلاعاتی در دست آمریکا باشد برای اینکه بتوانند بهانه کافی برای حمله در دست داشته باشند. اگر بهانه ای به دست آنها داده شود و یا اینکه خودشان این بهانه را به وجود بیاورند تا با اقدامی نظامی نیروهایی که در خط آمریکا قرار ندارند را حذف کنند، این احتمال همیشه وجود داشته و دارد.

شعار سال: به دنبال برخی تحرکات نظامی آمریکا در عراق که به تعبیر برخی تحلیلگران مشکوک قلمداد شده، گمانه زنی هایی درباره دلیل این اقدامات به وجود آمده است.

در همین رابطه، یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: ممکن است تخلیه سفارت خانه ها آمریکا در عراق و سوریه و انتقال آنها به درون پایگاه های نظامی و همچنین فراخواندن شهروندان آمریکایی از منطقه، به دلیل فرار از بیماری باشد. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که در پی هر نوع عملیات نظامی آمریکا در خاک عراق، عکس العمل هایی از سوی نیروهای عراقی مخالف آمریکا صورت گیرد.

صباح زنگنه درباره تحرکات اخیر آمریکا در عراق گفت: اقداماتی که از سوی آمریکا انجام گرفته، جابه جایی نیروهای آمریکایی بوده نه خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، نیروهای آمریکا از چند پایگاهی که حمایت چندانی از آنها صورت نمی گیرد و نیازمند تجهیزات ضدموشکی و ضدعملیات زمینی است، خارج شده اند.

وی افزود: این نیروها همگی در پایگاه های بزرگتری مستقر شدند. عمده تجمیع نیروها در پایگاه عین الاسد و پایگاهی در اربیل عراق صورت گرفته است. بنابراین خروج نیروها از عراق صورت نگرفته بلکه نیروهای آمریکایی جابه جا شده و ساماندهی جدیدی برای خود انجام دادند.

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: ممکن است تعدادی از کشورهای اروپایی احساس کنند که حضور نیروهایشان در عراق دیگر چندان فایده اقتصادی برایشان ندارد. آنها ممکن است خارج شوند ولی عمده نیروهای آمریکایی همچنان باقی خواهند ماند. 

وی بیان کرد: پایگاهی که در اقلیم کردستان است، عملا مکمل یا جایگزین پایگاه اینجرلیک آمریکا در ترکیه است. آنها با حمایت سیاسی و تبلیغاتی در منطقه به این پایگاه اطمینان بیشتری دارند. زیرا ممکن بود ترکیه بخواهد برای انجام عملیات از پایگاه اینجرلیک شرط و شروطی بگذارد و یا اینکه مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین پایگاه اربیل، پایگاه جدی آمریکایی ها خواهد بود که هرگز تخلیه نخواهد شد.

صباح زنگنه گفت: ممکن است تخلیه سفارت خانه ها آمریکا در عراق و سوریه و انتقال آنها به درون پایگاه های نظامی و همچنین فراخواندن شهروندان آمریکایی از منطقه، به دلیل فرار از بیماری باشد. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که در پی هر نوع عملیات نظامی آمریکا در خاک عراق، عکس العمل هایی از سوی نیروهای عراقی مخالف آمریکا صورت گیرد. لذا آمریکا سعی می کند نیروهای نظامی خود را با حمایت و پشتیبانی بیشتری نگه دارد. اما در مناطق مرکزی شهر حضور کمتری داشته باشد. 

وی بیان کرد: از طرف دیگر، مسائلی که با توجه به مشکلات ناشی از کرونا در آمریکا به وجود آمده، ممکن است منجر به نوعی درگیری های داخلی شود. یعنی شاید اپیدمی به وجود آمده در آمریکا آنها را نیازمند نیروهای نظامی بیشتر کرده باشد. زیرا به نظر می‌رسدآمریکایی ها نیز خود را برای بروز برخی شورش های داخلی آماده کرده اند. 

زنگنه گفت: وقوع حملات نظامی از سوی آمریکا علیه نیروهای شیعه در خاک عراق، بستگی به این دارد که چه اطلاعاتی در دست آنها باشد برای اینکه بتوانند بهانه کافی برای حمله در دست داشته باشند. اگر بهانه ای به دست آنها داده شود و یا اینکه خودشان این بهانه را به وجود بیاورند تا با اقدامی نظامی نیروهایی که در خط آمریکا قرار ندارند را حذف کنند، این احتمال همیشه وجود داشته و دارد. اما ورود به چنین اقدامی عملا بنزین روی آتش ریختن خواهد بود و عراق را به شدت مشتعل خواهد کرد و ممکن است وضع به یک حالت انفجاری برسد و آن وقت دیگر هیچ گاه برای آمریکا جایی باقی نخواهد ماند. 

وی در پایان گفت: آمریکا از به وجود آمدن وضعیت انفجاری در عراق به شدت نگران است. لذا اقداماتش تدریجی، حساب شده و توام با حذف برخی نیروها به همراه ایجاد موج های تبلیغاتی کنترل شده خواهد بود. بنابراین ممکن است آمریکا عملیات حذف افراد یا ایجاد خرابکاری در مراکز تسلیحاتی نیروهای مخالف خود را همچنان به عنوان راهبرد اصلی مدنظر داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 12 فروردین 99، کد مطلب: 1395698: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
خیلی خطرناک شده تحولات عراق یک اشتباه کافیه تا جنگ شروع بشعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین