پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
اخیراً و با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، تقاضا برای تصاویر ماهواره‌ای در حال افزایش است؛ تصاویری که می‌تواند در ارزیابی‌های تأثیرات اقتصادی گسترش این ویروس، مفید واقع شده و امکان نظارت از راه دور بر تأسیسات و زیرساخت‌ها را فراهم آورد. در همین راستا فعالیت شرکت‌های ارائه خدمات.
شعارسال: اخیراً و با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، تقاضا برای تصاویر ماهواره‌ای در حال افزایش است؛ تصاویری که می‌تواند در ارزیابی‌های تأثیرات اقتصادی گسترش این ویروس، مفید واقع شده و امکان نظارت از راه دور بر تأسیسات و زیرساخت‌ها را فراهم آورد. در همین راستا فعالیت شرکت‌های ارائه خدمات.
 
اخیراً و با توجه به شیوع روزافزون ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، تقاضا برای تصاویر ماهواره‌ای در حال افزایش است؛ تصاویری که می‌تواند در ارزیابی‌های تأثیرات اقتصادی گسترش این ویروس، مفید واقع شده و امکان نظارت از راه دور بر تأسیسات و زیرساخت‌ها را فراهم آورد. در همین راستا فعالیت شرکت‌های ارائه خدمات تصاویر ماهواره‌ای نیز بیشتر شده است.

شرکت آمریکایی اورسا اسپیس (Ursa Space Systems) که در زمینه داده‌های ماهواره‌ای و تجزیه و تحلیل آن‌ها فعالیت می‌کند، یکی از این شرکت‌ها است. اورسا اسپیس با تحلیل داده‌های ماهواره‌ای به ارزیابی میزان موجودی نفت در جهان می‌پردازد. این شرکت به مشتریان خود به‌صورت هفتگی گزارش‌هایی را از میزان ذخایر نفتی ارائه می‌دهد؛ امری که توسط ماهواره‌های دارای فناوری رادار دهانه ترکیبی (SAR) صورت می‌گیرد. جفری کریگ (Geoffrey Craig)، تحلیلگر انرژی اورسا اسپیس، دراین‌رابطه می‌گوید: «تصاویر ماهواره‌ای در ردیابی ذخایر نفتی در خارج از ایالات متحده، جایی که اطلاعات عمومی در دسترس نیست و یا به‌موقع ارائه نمی‌شود، بسیار ارزشمند است.»

به‌علاوه، اورسا اسپیس اکنون در حال پایش شرکت خودروسازی نیسان (Nissan) ژاپن و ایستگاه راه‌آهن ووهان شمال (Wuhan North)، اصلی‌ترین ایستگاه حمل بار در شهر ووهان چین، می‌باشد. به‌گفته کریگ مقایسه تصاویر ماهواره‌ای سابق و جدید هر دو محل، بیانگر کاهش چشمگیر فعالیت‌ها در این مکان‌های تجاری همزمان با شیوع ویروس کرونای جدید است.

اسپیس‌نو (SpaceKnow) دیگر شرکت آمریکایی فعال در ارائه خدمات تصاویر ماهواره‌ای نیز با رشد تقاضای مشتریان مواجه بوده است. بنابر اظهارات پاول ماچالک (Pavel Machalek)، بنیانگذار اسپیس‌نو، این شرکت که طی بیش از ۵ سال ۶ هزار کارخانه را در چین پایش کرده، اکنون نیز بیشترین تقاضا را برای ارائه خدمات تصاویر ماهواره‌ای از این کشور داشته است. وی در‌باره پایش‌های اخیر می‌گوید: «تولیدات صنعتی در چین همچنان سیر نزولی دارد.»

افزون بر نظارت‌ها با هدف درک تأثیرات اقتصادی، شرکت‌های فعال در حوزه تصاویر ماهواره‌ای و تجزیه و تحلیل آن‌ها، شاهد افزایش تقاضا برای نظارت بر تأسیسات و مکان‌هایی هستند که به‌دلیل محدودیت سفر و قوانین دولت‌ها برای ماندن در خانه، دستیابی به آن‌ها سخت‌تر شده است. شرکت کانادایی اسکای‌واچ (SkyWatch) که یک پلتفرم نرم‌افزاری را برای داده‌های تصویری ماهواره‌ای توسعه داده، با افزایش قابل‌توجه مشتریان و تقاضای آن‌ها برای انجام نظارت بر تأسیسات مدنظرشان مواجه بوده است. این شرکت به‌طور خاص شاهد رشد درخواست‌های سنجش از دور برای تأسیسات مرتبط با انرژی، آب و برق، ساخت و ساز، انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین زیرساخت‌ها بوده است.

به‌علاوه، سخنگوی شرکت پلنت (Planet) واقع در شهر سان فرانسیسکوی آمریکا که در حوزه سنجش از دور ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، معتقد است جمع‌آوری داده‌های ماهواره‌ای می‌تواند جایگزینی امن و مقرون‌به‌صرفه برای سایر روش‌های جمع‌آوری اطلاعات باشد. این سخنگو همچنین پیش‌بینی می‌کند مشتریانی که اکنون و در شرایط شیوع ویروس کرونای جدید از تصاویر ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، در آینده نیز برای ارزیابی‌ها به‌منظور بازیابی و رشد کسب و کار خود از این داده‌ها بهره ببرند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسپاس، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1399، کدخبر: 14972 ، www.espash.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین