پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
تعدادی از کارگران و کارکنان و مدیران صنعت قطعه سازی کشور آلوده به ویروس شده و به دلیل مشکلات بهداشتی و بیماری قادر به حضور در محل کار نخواهند بود و تعداد محدودی هم جان خود را از دست داده اند. در نامه انجمن همگن صنایع قطعه سازی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۵ دلیل برای تمدید تعطیلی ۲ هفته‌ای صنعت خودرو کشور اعلام شد.

شعار سال: در نامه انجمن همگن صنایع قطعه سازی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۵ دلیل برای تمدید تعطیلی ۲ هفته‌ای صنعت خودرو کشور اعلام شد.

پیشنهاد تعطیلی تولید در زنجیره تامین خودروسازی کشور و خودروسازان تا ابتدای اردیبهشت امسال از سوی انجمن صنایع همگن قطعه سازی به وزیر صمت با ۵ دلیل زیر اعلام شده است:

۱- به دلیل منع رفت و آمد و قرنطینه برخی استان‌ها و شهر‌های کشور و نیز مقتضیات بنگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا امکان تعمیرات نوروزی بسیاری از کارخانجات قطعه سازی فراهم نشده و آمادگی آغاز به کار بلافاصله پس از تعطیلات فراهم نیست.

۲- تعدادی از کارگران و کارکنان و مدیران صنعت قطعه سازی کشور آلوده به ویروس شده و به دلیل مشکلات بهداشتی و بیماری قادر به حضور در محل کار نخواهند بود و تعداد محدودی هم جان خود را از دست داده اند.

۳- پس از برگشت کارکنان و کارگران قطه سازان پراکنده در ۱۵ استان قطعه ساز کشور از تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایشان ناقل بیماری هستند، حتی اگر علایم کرونا را نداشته باشند و حتی بر فرض غربالگری از سوی تمام قطعه سازان (که امری بعدی است) شناسایی نمی‌شوند و در روز‌های شروه به کار و چه بسا ساعات اولیه، ویروس در فضای کوچک و به هم فشرده کارخانجات به سرعت منتشر شده و به خانواده‌ها و جامعه در زمانی اندک منتقل می‌شود و فاجعه‌ای انسانی رقم خواهد خورد.

۴- در صورتیکه خودروسازان بنا به دستور مقامات حداقل ۲ هفته تعطیل نکنند، قطعه سازان بر سر دو راهی " اجبار به تولید " برای عمل به تعهدات در قبال خودروسازان یا " توقف موقت تولید " بنا به مصالح داخلی بنگاهی گیر می‌کنند و اگر بخواهند آینده کاری خود را نزد خودروسازان خراب نکنند با انتخاب گزینه اول پرسنل را به اجبار برای حضور در محل کار فراخوان می‌کنند و نتیجه مشخص است.

۵- با توجه به محدودیت‌های آمد و شد و قرنطینه استان‌ها مدتی طول می‌کشد تا از این طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی برای اخذ مجوز‌های تردد پرسنل، خودرو‌ها و مدیران قطعه سازی پراکنده در شهرک‌های صنعتی و کارخانجات که عمدتا در خارج شهر‌ها قرار دارند به عمل آید که قطعا شروع به کار را با وقفه روبرو می‌کند و به رغم عدم خروجی مورد انتظار، فرصت طلایی به ویروس کرونا جهت انتشار داده می‌شود.

در پایان نامه انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور که به امضای " آرش محبی نژاد دبیر این انجمن " رسیده، آمده است: با توجه به دلایل مذکور و استفاده از تجربه کشور‌هایی مانند کره جنوبی، امریکا، ایتالیا، ترکیه، چین و ... در تعطیلی خودروسازی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استدعا دارد با پیشنهاد این انجمن موافقت نمایید تا با تنفس ۲ هفته ای، شروع تولید پرتیراژ و پایدار به جای تولید موقت پر خطر رقم بخورد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار 12  فروردین    99، کد خبر:   721324، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین