پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در بازار گفت: اگر سیاست قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار انجام شود یعنی کارخانه‌ها اختلاف قیمت خود را با بازار کاهش دهند، می‌توانند هر سال به صورت پلکانی از قیمت‌ خودرو در بازار نیز کم کنند.

شعار سال:رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در بازار گفت: اگر سیاست قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار انجام شود یعنی کارخانه‌ها اختلاف قیمت خود را با بازار کاهش دهند، می‌توانند هر سال به صورت پلکانی از قیمت‌ خودرو در بازار نیز کم کنند.

«محمدرضا نجفی منش»، رییس انجمن قطعه سازان،قیمت‌های کنونی خودرو در کارخانه را زیان ده دانست و گفت: در دهه 70 دولت سیاست ویژه‌ای برای کنترل بازار خودرو مبنی بر قیمت گذاری کارخانه به میزان 5درصد زیر قیمت بازار اجرا کرد که به خوبی جواب داد و توانست حدود 12 سال قیمت‌ها در بازار خودرو را ثابت نگهدارد.

به گفته این فعال اقتصادی اگر قیمت خودرو بر اساس حاشیه بازار تعیین شود، هم باعث کاهش قیمت خودرو برای مصرف‌کننده می‌شود و هم بازار از حالت هیجانی خارج می شود. این تجربه را در دهه 70 داشتیم و نتایج مثبتی گرفتیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر خودرو با این قیمت‌ها مشتری واقعی دارد یا خیر، اظهار کرد: اگر فروش نداشت شاهد بالا رفتن هیجانی قیمت‌ها نبودیم اما اگر تنها 10درصد یا 20 درصد محصولات بر اساس حاشیه بازار قیمت‌گذاری شود، قطعا قیمت خودرو در بازار نیز منطقی می‎شود.

نجفی منش درباره اینکه آیا قیمت واقعی محصولاتی مثل پراید 70 میلیون تومان است، توضیح داد: هر کالایی دارای ارزش ماهوی و ارزش بازاری است و بازار به خوبی ارزش ماهوی کالا را تشخیص می‌دهد. زمانی که دلار 1000 تومان بود، ارزش پراید ۶میلیون تومان بود، زمانی که دلار 1 هزا رو 200 تومان شد، قیمت پراید تا 20 میلیون تومان افزایش یافت. حالا که دلار 14هزار تومان شده آیا قیمت پراید همان 30 میلیون تومان است؟

رئیس انجمن قطعه‌سازان تاکید کرد: باید قیمت کارخانه را 5درصد زیر قیمت بازار تعیین کنیم. در این صورت قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد، پس ازاین کاهش قیمت در بازار باید قیمت کارخانه را بازهم 5درصد دیگر کمتر از قیمت بازار کنیم که به این صوت می‌توان به مرور و به شکل پلکانی، قیمت خودرو در حاشیه بازار را کاهش داد.

به گفته این فعال اقتصادی، اختلاف شدید قیمت میان کارخانه و بازار باعث شده کسانی که به خرید خودرو اقدام می‌کنند حدود 20 تا 200 میلیون تومان سود ‌کنند و این بد‌ترین حالت برای اقتصاد است.

نجفی منش در خصوص افزایش ارزش ماهوی خودرو اظهار کرد: قطعات اولیه مورد نیاز صنعت خودروسازی با دریافت سود 100 در صدی، بسیار افزایش یافته‌ است و صنایعی مثل فولاد، مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی سودهایی حدود 100 در صد و بالاتر دارند که همین موضوع، افزایش هزینه خودروساز را به دنبال داشته‌است.

او افزود: در حالی این صنایع سود بالای 100 درصد داشتند که صنایع خودرو سازی ایران در 6 ماه اول امسال 43هزار میلیارد تومان ضرر کردند.

نجفی منش درباره وضعیت قطعه سازان نیز اظهار کرد: قطعه‌سازان اصلا شرایط خوبی ندارند و تسهیلات 5هزار میلیارد تومانی مصوب مجلس هم هنوز به قطعه‌سازان پرداخت نشده در حالی که ما هزینه مواد اولیه را باید به صورت نقد پرداخت کنیم اما مبالغ فروش را به صورت نقدی دریافت نمی‌کنیم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان ابراز امیدواری کرد تا مطالبات قطعه سازان با کمک بانک مرکزی و وزارت صمت قبل از پایان سال پرداخت شود و فعالان این حوزه دست خالی به خانه نروند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:19اسفند1398،کد خبر: 974956،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
تا مافیای خودرو دستش باز و هر غلطی که می خوان انجام میدن قیمت خودرو وضعش همینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین