پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
فرمانداری نیروی زمینی ارتش شرایط پادگان‌ها را بسیار خوب دانست و گفت: امروز سربازخانه‌های ما امن‌ترین مکان در برابر کرونا هستند.
شعار سال: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبان، اظهار داشت: روز ۲۹ فروردین سالروز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش است، ماموریت اصلی نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور است که با ولایت مداری توانسته‌اند به خوبی این ماموریت را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی در ادامه به اقدامات نیرو‌های زمینی ارتش بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین عرصه درخشش نیروی زمینی و ارتش مقابله با گروهک‌های تجزیه طلب در جای جای انقلاب بود، که ارتش تولدی دیگر با انقلاب داشت و توانست با ولایت مداری و ولایت محوری به عرصه دفاع از کشور و انقلاب بیاید و در دفاع مقدس توانست دشمن بعثی را در ماه‌های ابتدایی جنگ شکست دهد و همه پیش بینی‌های دشمن را با شکست روبرو کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بعد از جنگ همه نیرو‌ها از مرز‌ها فاصله گرفتند، اما نیروی زمینی برای دفاع از کشور در مرز‌ها ماند و با شرارت‌های گروه‌های ضد انقلاب مقابله و به پاکسازی روستا‌ها و زمین‌های کشاورزی پرداخت. اگر امروز مشعل‌های چاه‌های نفت روشن است و کشاورزی در روستا‌ها و مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور برپاست، به برکت مجاهدت‌های نیروی زمینی است.

امیر حیدری در ادامه به تفاوت‌های نیرو‌های مسلح ایران و ارتش آمریکا اشاره کرد و گفت: ماهیت نیرو‌های مسلح ما بر اساس مبانی و قوانین الهی به وجود آمده و اداره می‌شود؛ اما ارتش آمریکا این‌چنین نیست از سوی دیگر نیرو‌های مسلح ایران توسط، ولی امر مسلمین جهان و ولایت فقیه و نائب امام زمان (عج) اداره می‌شود و به دلیل فرماندهی ولایت فقیه در راس فرماندهی نیرو‌های مسلح، اقدامات کارکنان مجاهدت در راه خداست و در مقابل فرمانده ارتش آمریکا کسی است که رذالت آن برای همه مشخص است.

وی تفاوت در ماموریت را یکی دیگر از تمایزات بین نیرو‌های مسلح ایران و ارتش آمریکا دانست و گفت: ماموریت نیرو‌های مسلح دفاع از کشور است، اما ارتش آمریکا به دنبال تسلط بر دیگر کشورهاست.

ویفرمانده نزاجا با بیان اینکه در آمریکا کسی در راس نیرو‌های مسلح آن کشور است که به رذالت معروف است. نکته بعدی تفاوت ماموریت ماست، گفت: ماموریت آرمانی اعتلای کلمه الله است و ماموریت جاری ما حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است. اما آیا ارتش آمریکا اینگونه است؟ چرا آن‌ها باید منافع ملی خودشان را در آن سوی مرز‌ها تعریف کنند؟ ارتش آمریکا ارتشی متجاوز و زیاده طلب است و چشم دیدن استقلال سایر کشور‌ها را ندارند.

امیر حیدری اظهار داشت: تمام تلاش نیرو‌های مسلح ما خدمت به مردم است. تلاش ما این است تمام بیمارستان‌های ما در اختیار مردم قرار گیرد. امروز بهترین کار ویژه ما این است که به مردم خدمت کنیم. حتی آمادگی داریم تجارب خود را بنا به تایید و تدبیر رهبر انقلاب در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش شرایط پادگان‌ها را بسیار خوب دانست و گفت: امروز سربازخانه‌های ما امن‌ترین مکان هستند. اما در ارتش آمریکا بزرگترین کارکرد آن‌ها دزدی و سرقت از کشور‌های دیگر است. ماسک کشور‌های دیگر را می‌دزدند و در اختیار خود قرار می‌دهند. اما ما تنها ارتشی هستیم که توانسته‌ایم هیمنه آمریکا را بشکنیم.

فرمانده نزاجا گفت: پیش از موضوع کرونا آمریکایی‌ها برای امنیت خلیج فارس دو فرماندهی دریایی ایجاد کردند. اما راهبرد جمهوری اسلامی این است که امنیت خلیج فارس فقط توسط کشور‌های منطقه قابل تامین است و در این عرصه نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه در حال حراست از خلیج فارس هستند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها توان حفاظت از نیرو‌های خود را هم ندارند. در همین ناو روزولت حدود ۱۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد هم فرمانده این ناو را که این خبر را اعلام کرده بود برکنار کردند. امروز هم اعلام کردند ناو هواپیمابر ترومن هم در حال ترک منطقه است و امروز وارد دریای مدیترانه می‌شود.

وی با اشاره به حضور یگان‌های نزاجا در مرز‌های کشور گفت: در حال حاضر ما در بعد ماموریت در غرب جنوب غرب و شرق در مرز افغانستان حضور داریم و این مرز‌ها به صورت مکانیزه و فنی و با تجهیزات روز رصد می‌شود.

امیر حیدری گفت: آنچه به امروز در نیروی زمینی موجب افتخار است فدایی مردم بودن و رسیدن به استقلال و خود کفایی است. ارتش و کشوری می‌تواند به توان خود افتخار کند که تجهیزات و تسلیحات را خود طراحی و بکار گیرد نه اینکه کشور را به زرادخانه سلاح‌های خارجی تبدیل کند.

فرمانده نیروی زمین ارتش گفت: نیروی زمینی امروز به یک قطب تبدیل شده که مردم با نگاه به این توانمندی به خود افتخار و احساس امنیت می‌کنند و به آن چنان قدرتی تبدیل شده‌ایم که می‌توانیم پوزه هر دشمنی را به خاک بمالیم.

وی ادامه داد: از لحاظ بالگرد هم نیروی زمینی بزرگترین ناوگان بالگرد منطقه را دارد و از لحاظ برد موشک و نبرد شبانه به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای رسیده و در بُعد اورهال در سطح جهان بی نظیر هستیم و توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به توان توپخانه‌ای نزاجا اشاره کرد و گفت: توان توپخانه‌ای نزاجا بسیار قابل توجه است به نوعی که در ماموریت‌های مدافعان حرم، غرش یگان‌های توپخانه نیروی زمینی در دفاع از حرم و در سوریه نفس تروریست‌ها را گرفته بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ساختار نیروی زمینی ارتش متحول شده است کفت: امروز نیروی زمینی از یک ساختار قدرتمند و چابک برخوردار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ما در حوزه مقابله با کرونا تلاش کردیم اقدامات مردم‌یاری ما تداخلی با توان رزمی نیروی زمینی نداشته باشد. ما یگان‌هایی با نام یگان‌های جنگ نوین از پیش در اختیار داشتیم و توانستیم آن‌ها را در اختیار ریشه‌کنی کرونا قرار دهیم. در حوزه پهپادی هم در مراکز تحقیقاتی به جد به این موضوع پرداختیم و همه یگان‌ها را به بهترین پهپاد‌ها مجهز کردیم.

امیر حیدری ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی از رصد تهدید کرونا غافل نبود و اولین دستور العمل ما برای مقابله با کرونا در ۱۱ بهمن صادر شد؛ لذا ما بلافاصله به فکر تهیه مواد ضدعفونی و تجهیزات مورد نیاز پرداختیم. در هر مرحله حدود ۱۰ هزار سرباز وارد ارتش می‌شود و این تدابیر ما موجب شد تا امروز امن‌ترین مکان‌ها پادگان‌های ما باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1399 ، کدخبر: 4900121 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین