پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
پاسخ به این سوال که کرونا چه تأثیری بر کسب وکارهای اینترنتی گذاشته است، با پیچیدگی ها و چالش هایی مواجه است؛ این پیچیدگی از سویی ناشی از تنوع زیاد کسب وکارهای امروزی است و تأثیر متفاوتی که کرونا بر هر یک از این کسب وکارها میگذارد؛ و از سوی دیگر، از آنجا که هر کسب وکاری با شبکه وسیع و متنوعی از مشتریان، تأمین کنندگان،نهادهای حاکمیتی و دولتی و... در ارتباط است و از آنها تأثیر میپذیرد، تاثیرپذیری هر یک از اجزای این شبکه از شیوع کرونا، میتواند بر کسب وکار مورد مطالعه نیز اثری متفاوت داشته باشد.

شعار سال :پاسخ به این سوال که کرونا چه تأثیری بر کسب وکارهای اینترنتی گذاشته است، با پیچیدگی ها و چالش هایی مواجه است؛ این پیچیدگی از سویی ناشی از تنوع زیاد کسب وکارهای امروزی است و تأثیر متفاوتی که کرونا بر هر یک از این کسب وکارها میگذارد؛ و از سوی دیگر، از آنجا که هر کسب وکاری با شبکه وسیع و متنوعی از مشتریان، تأمین کنندگان،نهادهای حاکمیتی و دولتی و... در ارتباط است و از آنها تأثیر میپذیرد، تاثیرپذیری هر یک از اجزای این شبکه از شیوع کرونا، میتواند بر کسب وکار مورد مطالعه نیز اثری متفاوت داشته باشد.

علاوه بر این، باید در نظر داشت که اگرچه در نگاه نخست، برخی کسب و کارها از شرایط جدید منتفع میشوند، اما ممکن است به دلیل تأثیر منفی شیوع کرونا بر تأمین کنندگان آنها، این کسب وکارها نتوانند از فرصت پیشآمده، برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند؛ به عنوان مثال، به دلیل شرایط قرنطینه و افزایش ساعات حضور شهروندان در خانه، ارائه دهندگان خدمات ویدیوآنلاین، با افزایش تعداد کاربران و افزایش تقاضا مواجه شده اند؛ اما آیا زیرساختها لازم برای ارایه خدمات آنها، همچون پهنای باند و یا زیرساختهای ذخیره محتوا، پاسخگوی این میزان از افزایش تقاضا هست؟
نکته دیگر، نحوه مواجهه کسب و کارها با شرایط جدید است؛ اینکه یک استارت آپ یا بنگاه اقتصادی، برای کاهش اثرات منفی شیوع کرونا بر خود، به تعدیل نیرو دست بزند، یا مدل درآمدی خود را تغییر دهد، یا به سمت تعاملات جدید با سایر بازیگران و اجزای زنجیره ارزش خود برود، میتواند تأثیر شرایط جدید را برای آن بنگاه یا کسب و کار متفاوت سازد.
شناخت رفتار و نیز خواسته های کسب وکارها که مهمترین هدف این مطالعه و پیمایش است به حاکمیت کمک میکند تا بتواند سیاستهای کارآمدتری را برای پایدار ساختن فعالیتهای اقتصادی و نیز کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی شیوع کرونا بر شهروندان و کسبوکارها در پیش بگیرد.


این گزارش شامل دو بخش است و در پایان نیز، فهرستی از چند گزارش، برای بررسی و مطالعه بیشتر آمده است.

فایل مربوطه را می توانید اینجا مطالعه نمایید.

تأثیر شیوع ویروس کرونا بر کسبوکارها ی فناوری اطلاعات در کشور جمع بندی نظرات صاحبان صنایع به همراه نتایج پیمایش تأثیر کرونا بر شرکتهای نوپا (نوآفرین )

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین