پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
با توجه به وضعیت اسفناک بازار آهن و بیکاری به وجود آمده از تعدیل نیروها در پی شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر کشور با توجه به آمار بیکاری خود از قبل با جماعت کثیری از کارگران بدون شغل مواجه گشته است.

شعار سال: از این رو کشور‌های مختلف متناسب با توان خود حمایت‌هایی را برای این چنین اقشاری که ناخواسته و بی گناه قربانی افت اقتصادی گشته اند، انجام دادند و در کشور ما هم چند تصمیم برای چنین معضلاتی اتخاذ گردید که از جمله آن‌ها ارائه تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران برخی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌باشد. این موارد تحت عناوینی، چون حمایت‌های مختلف دولتی از جمله حمایت‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و اموال بانکی به جامعه ارائه گشته است.

البته اقدامات صورت گرفته از منابع بودجه عمومی نبوده، بلکه ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تکلیف شده است که در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد و بخشی هم از کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی تامین شده است. در این رابطه مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز با محوریت نحوه تخصیص تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه‌های اقتصادی اذعان داشت که: فعالیت‌های واحد‌های صنعتی در اوایل سال با ظرفیت ۳۰ درصد آغاز شد، اما اکنون با حمایت‌های صورت گرفته به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است. اگر چه این رشد در مقایسه با رشدی که در سه ماهه سوم سال گذشته که ظرفیت بسیاری از واحد‌های صنعتی فعال شد و رونق خاصی از نظر اشتغال، سرمایه‌گذاری و فعالیت واحد‌های تعطیل را به ارمغان آورد، بسیار ناچیز است، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا که با افزایش هزینه تولید، کمبود سرمایه در گردش و برگشت خوردن مواجه هستیم، با اجرایی شدن هرچه سریعتر تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت، واحد‌های صنعتی به ویژه کسب و کار‌های کوچک بهتر می‌توانند در برابر این بحران جهانی استقامت کنند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت می متالز، تاریخ انتشار 3  اردیبهشت    99، کد خبر:    98608، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین