پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
بررسی آمارهای سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد در سال گذشته به طور میانگین حدود ۹۸ درصد از درآمد این سازمان از حق‌بیمه، بیمه‌شدگان بوده است.
شعارسال:بررسی آمارهای سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد در سال گذشته به طور میانگین حدود ۹۸ درصد از درآمد این سازمان از حق‌بیمه، بیمه‌شدگان بوده است.
 
طبق آخرین گزارش این سازمان که مربوط به عملکرد سه‌ماهه بهار سال گذشته است، ۱۴ میلیون و ۱۱۸ هزار بیمه‌شده در این صندوق طی سه ماه ۲۱ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان حق‌بیمه داده‌اند. به عبارتی دیگر در سال ۹۸ هر بیمه‌شده صندوق تامین اجتماعی ماهانه حدود ۵۰۰ هزار تومان حق‌بیمه (بخشی توسط بیمه‌شده و بخشی نیز توسط کارفرما) به این سازمان داده است که مجموع سالانه آن به ۶ میلیون تومان رسیده است.
 

 
پرداخت این ۶ میلیون تومان حق‌بیمه درحالی است که سازمان تامین اجتماعی درحال حاضر به‌جز خدمات درمانی، در مقایسه با صندوق‌های بازنشستگی کشورهای دیگر هیچ خدماتی از قبیل ساخت مسکن یا کمک‌هزینه مسکن، کمک‌هزینه سفر و وام‌های ضروری و ... برای بیمه‌شدگان ندارد.
 
همچنین نکته قابل‌تامل اینکه، سازمان تامین اجتماعی درحالی فقط خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند که طی یکسال اخیر ۸۰ قلم دارو نیز از لیست حمایت‌های بیمه‌ای این سازمان خارج شده‌ است. حال این سوال پیش می‌آید که واقعا ۶ میلیون تومان حق‌بیمه در قبال کدام خدمات؟
 
برخلاف خدمات ناچیز سازمان تامین اجتماعی به کارگران، در گزارش اخیر دیوان محاسبات کشور، سازمان تامین اجتماعی ازجمله نهادهایی بوده است که طی چند سال اخیر به‌رغم درخواست دیوان محاسبات مبنی بر افشای حقوق و دستمزد مدیران خود، این اطلاعات را در اختیار نهادهای ناظر قرار نداده است. از این رو شائبه دریافت حقوق‌های نجومی در این سازمان بسیار بالا است.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی نوداقتصادی  ،تاریخ انتشار:  6 اردیبهشت   1399،کدخبر: 2130180 ،www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین