پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
فرید براتی سده با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: با تصمیمی که قبل از نوروز از سوی ستاد ملی مباررزه با کرونا اخذ شد هرگونه جمع‌آوری معتادان متجاهر متوقف شد که در پی آن شاهد تجمعاتی در برخی از مناطق شهر تهران از جمله هرندی و شوش بودیم که در پی آن ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین کمیته درمان وزارت بهداشت تصمیمات جدیدی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر گرفت.

شعار سال:فرید براتی سده با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: با تصمیمی که قبل از نوروز از سوی ستاد ملی مباررزه با کرونا اخذ شد هرگونه جمع‌آوری معتادان متجاهر متوقف شد که در پی آن شاهد تجمعاتی در برخی از مناطق شهر تهران از جمله هرندی و شوش بودیم که در پی آن ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین کمیته درمان وزارت بهداشت تصمیمات جدیدی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، ستاد ملی مبارزه به کرونا و کمیته درمان وزارت بهداشت با مواد مخدر، پروتکلی برای این شرایط تدوین کرده‌اند که جمع‌آوری این افراد بر اساس این پروتکل انجام خواهد شد.

براتی سده افزود: بر همین اساس معتادانی که از سطح معابر جمع‌آوری می‌شوند قبل از اینکه در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شوند باید وارد مراکز قرنطیه شوند و در این مراکز از افراد تست گرفته می‌شود و در صورتی که تست آنها منفی باشد به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند و فرایند درمانی آنها انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: افرادی که دارای اعلائم ویروس کرونا باشند تا دو هفته در مراکز قرنطیه نگهداری می‌شوند و در صورتی که تست آنها منفی باشد در مراکز ماده ۱۶ پذیرش می‌شوند همچنین افرادی که تست آنها منفی باشد در بدو ورود به مراکز ماده ۱۶ نیز به مدت دو هفته قرنطیه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سپاه استان تهران مسولیت آماده‌سازی مرکز قرنطیه کووید ۱۶ را به عهده گرفته است، گفت: بنابر اعلام سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ، مرکز شهید زیادیان با ظرفیت ۸۰۰ نفر به این منظور در نظر گرفته شده است.

براتی سده اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تا قبل از آماده‌سازی مرکز قرنطیه از سوی سپاه تهران بزرگ، مرکز فشافویه برای این منظور در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌صورت مرحله‌ای خواهد بود و این طرح از اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد ضمن اینکه این طرح در تهران پس از دو هفته در سایر استان‌ها اجرا می‌شود؛ این طرح در ابتدا از محلات شوش، هرندی و... آغاز خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبر گزاری خبرآنلاین ، تاریخ7 اردیبهشت 1399، کدخبر:1381300،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین