پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
رسانه‌های آمریکایی سفر وزیر امورخارجه کشورمان به شش کشور آمریکای لاتین را در راستای گسترش قدرت ایران و حزب‌الله تفسیر کردند.

شعارسال: خبرگزاری «بریت بارت» در گزارشی با اشاره به سفر ظریف به کشورهای آمریکای لاتین آورده است که مقام‌های نظامی آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور، نسبت به حضور ایران در آمریکای لاتین نگران هستند.

«الشرق الاوسط» نیز در مصاحبه‌ای با جوزف هومیر کارشناس نفوذ ایران در آمریکای لاتین نوشت: نیروهای ضداسراییلی امروز در سراسر السالوادور و مکزیک گسترده شده است. آنها از طریق این جوامع با ایجاد شبکه‌های لجستیکی و ایجاد یک هسته استراتژیک در منطقه برای حزب‌الله تامین بودجه می‌کنند.

خبرگزاری فری‌بیکون مدعی شد: نیروهای حزب‌الله به‌راحتی می‌توانند در ونزوئلا رفت‌وآمد کنند و می‌توانند بدون پاسپورت و وزیرا به نیکاراگوئه و کوبا سفر داشته باشند.

این مقام آمریکایی همچنین ادامه داد: اخیرا اعضای حزب الله به برزیل راه پیدا کرده‌اند و تجهیزاتی در نزدیکی سفارت اسراییل در اروگوئه پیدا شده است.

بریت بارت به گزارش‌های سال گذشته ارتش آمریکا اشاره کرده و نوشت: بر این اساس ایران با گسترش مرکز فرهنگی در سراسر آمریکای لاتین در پی افزایش نفوذ خود در منطقه‌ است.

ایلنا رز لتینن رییس یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا هفته گذشته به این خبرگزاری گفته بود: نفوذ ایران در نیم کره ما با توجه به اشتباه‌های دولت اوباما در امضای توافق هسته‌ای تعجب‌آور نیست. پرداخت پول نقد به ایران برای آزادی زندانیان باعث شد محمدجواد ظریف بی هیچ تردیدی به دنبال محکم کردن جای پای خود در منطقه برای سال‌های آینده باشد.

او همچنین گفت: روش سنتی ایران استفاده از مراکز فرهنگی و سفارتخانه‌های جدید و کنسولگری‌ها یا ‌توافق‌های همکاری در زمینه‌های مختلف با هدف گسترش قدرت خود در منطقه است.

خبرگزاری «تاور» نیز مدعی شد هدف ایران از تور یک هفته‌ای به کشورهای آمریکای لاتین در راستای دور زدن تحریم‌های غرب به‌ویژه تحریم‌های موشکی است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری پیش از این یک ژورنالیست برزیلی از توافق ۱.۳ میلیون دلاری هوگو چاوز رییس جمهور سابق ونزوئلا و ایران خبر داده بود.

خبرگزاری «بریت بارت» به آمارهای دولتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد جمعیت مسلمان در آمریکای لاتین ۲۵٪ افزایش یاقته و در سال‌های اخیر به ۳ میلیون نفر رسیده است؛ به همین دلیل آمریکا نگران این مسئله است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 10 شهریور 1395، کدمطلب: 406728 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین