پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: مجلس جایگاه خود را از دست داده و مجلسی که از قدرت و توان پیگیری مطالبات مردم برخوردار باشد وجود ندارد. از دست رفتن جایگاه مجلس موجب می‌شود که نمایندگان مجلس یازدهم در بحث لوایح و طرح‌ها، دخالت در کار دولت و امور اجرایی و در عزل و نصب‌ها بیشتر موفق باشند، فکر می‌کنم در این موارد بیشتر موفق خواهند بود تا حل مشکلات مردم.
شعار سال: «جلال جلالی‌زاده»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم، درباره اختلافات احتمالی اصولگرایان در مجلس یازدهم گفت: از آنجایی‌که بنای کار اصولگرایان بر قدرت‌طلبی است قطعا اختلافات آن‌ها تداوم پیدا خواهد کرد. اصولگرایان، چون بیشتر در شکل هیات هستند و اطاعت از بزرگان در بین آن‌ها شایع و رایج است، وقتی به اختلافات حاد برسند، افرادی دخالت خواهند کرد و نخواهند گذاشت که به اختلافات دامن زده شود.

جلالی‌زاده با تاکید بر اختلافات درون جناحی اصولگرایان، اظهار کرد: قطعا در بین خودشان اختلافات زیادی هست و هر کدام تلاش می‌کنند یا خودشان رئیس فراکسیون و کمیسیون شوند یا نزدیکان‌شان چنین سمت‌هایی را تصاحب کنند. اما از اول هم دیده شده است که اختلافات زیادی دارند و این اختلافات قطعا در مجلس شدیدتر خواهد شد چرا که بحث منافع، اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌ها درون مجلس مطرح می‌شود. وعده‌ها و شعار‌هایی که داده شده در تشدید اختلافات موثر است.

این نماینده ادوار مجلس افزود: اصولگرایان تلاش خواهند کرد که با شعار‌های مذهبی ضعف‌های خود را بپوشانند از طرف دیگر تراکم مطالبات جامعه موجب خواهد شد که انتظارات، از آن‌ها بیشتر شود و اصولگرایان یا باید از مواضع و آرمان‌های خودشان دست بکشند یا به هر صورت باید وظایف سیاسی خود را ادامه دهند و در این صورت، نوعی تناقض پیش خواهد آمد. ناتوانی در فائق شدن بر مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم موجب اختلافات بیشتری می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا شعار‌های نمایندگان منتخب عملی خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: مجلس جایگاه خود را از دست داده است و مجلسی که از قدرت و توان پیگیری مطالبات مردم برخوردار باشد، وجود ندارد. از دست رفتن جایگاه مجلس موجب می‌شود که نمایندگان مجلس یازدهم در بحث لوایح و طرح‌ها، دخالت در کار دولت و امور اجرایی و در عزل و نصب‌ها بیشتر موفق باشند، فکر می‌کنم که در این موارد بیشتر موفق خواهند بود تا حل مشکلات مردم.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399، کد خبر: 997291، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین