پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امروز فعالیت های فرهنگی در زندان ها بر اساس نماز و قرآن جز لاینفک فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

شعار سال: اصغر جهانگیر با اشاره به آموزش های قرآنی در زندان‌ها گفت: هزار حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء از جمله ثمره‌های این آموزش‌ها بوده که آثار بسیار مثبت در شخصیت زندانیان داشته است.

جهانگیر گفت: برخی از زندانیان در بدو ورود به زندان نسبت به برخی از احکام و تکالیف شرعی سهل‌انگار هستند که با آموزش های مختلف این افراد به افرادی فعال در امر نماز و مشارکت در فعالیت های دینی تبدیل می‌شوند.

این مقام ارشد قضایی افزود: ۶۰۰ هیات مذهبی در زندان‌های کشور با مشارکت زندانیان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: طی ۷ سال گذشته سازمان زندان‌ها به عنوان دستگاه برتر در امر نماز مورد تقدیر قرار گرفته است.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زندانیان را افراد بیسواد و کم سواد تشکیل می‌دهند، گفت: امروز در زندان‌ها امکان تحصیل در کلیه مقاطع از نهضت سوادآموزی تا تحصیلات عالی دانشگاهی فراهم شده است.

مشاور رییس دستگاه قضا گفت: با توجه به اینکه بیکاری یکی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم در جامعه است توسعه برنامه های حرفه آموزی جزء مهم فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست.

وی از آموزش ۱۰۰ مهارت در قالب فنی حرفه‌ای و آموزش های صنعتی و هنری در زندان‌های کشور خبر داد.

در ادامه این نشست آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: زندان در اسلام به معنای حبس است و نباید مجازات دیگری به زندانی و خانواده وی تحمیل شود.

وی با انتقاد از برخی قوانین قضایی گفت: در این زمینه نیازمند بازنگری در برخی و از قوانین هستیم.

وی تصریح کرد: مجازات اعدام در مورد قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده نیست و باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه زندان در همه جوامع یک ضرورت است گفت: باید زندان ها به استانداردهای لازم مجهز باشد تا حقوق زندانیان ضایع نشود.

وی با اشاره به قانون انتقال زندان ها به خارج شهرها گفت: قبل از انتقال زندان ها باید زیرساخت های عمومی و شهری تامین شود تا خانواده‌های زندانیان به‌ویژه در مراجعه به زندان ها دچار رنج مضاعف نشوند.

امام جمعه اصفهان گفت: در برخی از جرایم اعمال مجازات محرومیت از خدمات اجتماعی بهترین جایگزین برای مجازات حبس است.

آیت الله طباطبایی در پایان خواستار توجه بیشتر رسانه ملی به موضوع جرم و تولید برنامه‌هایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران «ایلنا»، تاریخ انتشار 10 شهریور 95 ، کد مطلب: 406558: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین