پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
مهرانفر گفت: با توجه به موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین با سایر کشورها در سال گذشته مجموعا 197 زندانی از 6 کشور دنیا به ایران منتقل شده‌اند.

شعار سال: «محمدعلی مهرانفر» مدیر کل دعاوی و همکاری‌های بینالملل وزارت دادگستری، با اشاره به تبادل زندانیان صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین با سایر کشورها در سال گذشته مجموعا 197 زندانی از 6 کشور دنیا به کشورمان منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال 94 حدودا 46 نفر از جمهوری آذربایجان، 19 نفر از ارمنستان، 108 نفر از عراق، 17 نفر از تایلند، 2 نفر از بلاروس، 5 نفر از سوریه، به جمهوری اسلامی ایران منتقل شده‌اند.

گفتنی است؛ سال۹۱ بود که اجرای موافقتنامه‌های انتقال محکومان از سوی ریاست قوه قضاییه به وزارت دادگستری تفویض شد و پس از آن این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، امور مربوط به اجرای انتقال محکومان را به صورت متمرکز انجام می‌دهد.

یکی از ادارات کلی که زیر مجموعه معاونت بین المللی وزارت دادگستری شکل گرفت اداره کل همکاری‌های بین المللی است که در سال 94 با توجه به تحولاتی که در چارت سازمانی وزارت متبوع صورت پذیرفت معاونت حقوق بشر و امور بین الملل در این وزارت تشکیل شد و اداره کل همکاری‌های بین الملل زیر مجموعه این معاونت قرار گرفت.


این اداره کل مسئولیت پیگیری روابط دو جانبه، چند جانبه، امور موافقتنامه‌های همکاری قضایی و امور کنوانسیون‌ها بر عهده دارد و همچنین انتقال محکومان را در قالب کارگروهی که زیر مجموعه این اداره کل است پیگیری میکند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 21 تیر 95 ، کد مطلب: 196029:www.mizanonline.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین