پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
فرماندار اردستان گفت: در جامعه و تردد‌های مردم در سطح شهر هیچ پروتکل اجباری وجود ندارد که مردم را ملزم کند حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.
شعار سال: حمیدرضا تأملی در خصوص مشاهداتی مبنی بر رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در تردد‌های مردم زواره و استفاده نکردن از ماسک و دستکش در این شهر، اظهار کرد: اینکه ادعا کنیم تمام موارد بهداشتی در شهر‌ها و از جمله زواره رعایت می‌شود ادعای درستی نیست و در شهر بزرگی مانند تهران هم تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، منتها فرمانداری وظیفه نظارتی بر اصناف، ادارات و مجموعه‌هایی که در سامانه سلامت کد رهگیری گرفته‌اند دارد و مرتب تیم‌های نظارتی در حال کنترل موارد هستند، برای مثال گزارشی مبنی بر بازگشایی سالن بیلیارد در زواره داشتیم که بلافاصله جلوی این بازگشایی گرفته شد.

وی افزود: تیم‌های نظارتی هم محدودیت‌هایی دارند و بخشی از این مشکلات فرهنگی است و مردم تمام شهر‌ها از جمله زواره باید خودشان این موارد را رعایت کنند، چراکه نمی‌توان تمام مشکلات را با نظارت حل و فصل کرد. وظایف نظارتی خود را به خوبی انجام می‌دهیم و اگر جایی مشکلی ایجاد شود سریعاً ورود پیدا خواهیم کرد.

فرماندار اردستان گفت: هر مجموعه‌ای که مجاز به آغاز فعالیت در شهرستان شده شبکه بهداشت برای آن پروتکل تعریف کرده است که چه کار‌هایی باید در آن مجموعه انجام شود، اما در جامعه و تردد‌های مردم در سطح شهر هیچ پروتکل اجباری وجود ندارد که مردم را الزام کند حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند. برای مثال به مغازه‌داران گفته‌اند که مشتری باید با چه شرایطی داخل شود و این وظیفه مغازه‌دار است که از مشتری درخواست کند که از ماسک و دستکش استفاده کند.

تأملی خاطرنشان کرد: بنابراین نظارت کامل روی شهر زواره وجود دارد، اما ممکن است مانند بسیاری از امور که افراد خاطی قوانین را رعایت نمی‌کنند و بی‌توجه هستند در این موضوع هم افراد تخلف کنند، اما با دریافت گزارش‌های مردمی، گشت‌های بازرسی سریع در صحنه حاضر می‌شوند و توصیه‌ها و اقدامات جدی را در صورت لزوم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع کرونا زرد است، گفت: در استان اصفهان ۴ شهرستان وضعیت قرمز داریم که از این تعداد، ۲ شهرستان در شمال و جنوب اردستان قرار دارند. از شمال به شهرستان نطنز متصل می‌شویم و از جنوب به برخوار و اصفهان وصل می‌شویم که در وضعیت قرمز هستند. هنوز به وضعیت سفید نرسیده‌ایم و این احتمال وجود دارد که تا ۱۰ روز آینده به وضعیت سفید هم برسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399، کد خبر: 99021712326، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین