پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
در چند روز گذشته خبر اعطای مدال شجاعت به سربازان آمریکایی‌ای که زمان حمله موشکی ایران در پایگاه عین‌الاسد حضور داشتند خبرساز شد. اعطای مدال شجاعت به این سربازان در حالی است که این افراد تنها کاری که در زمان حمله ایران انجام داده بودند پنهان شدن و تلاش برای حفظ جان بوده است. این اقدام ارتش آمریکا نوعی روحیه‌دهی به سربازان این کشور محسوب می‌شود.

شعار سال:‌ حمله به عین‌الاسد اولین حمله یک کشور عضو سازمان ملل به آمریکا در سال‌های بعد از جنگ دوم جهانی بوده است. این حمله به عنوان سیلی موشکی ایران در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی و ۵ روز بعد از شام شوم فرودگاه بغداد اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با اهدای این مدال‌ها در پی فراموشی واقعه و روایت وارونه تاریخ هستند.
ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های مسلح ایالات‌متحده آمریکا همچنین اعلام کرد ۲۳ سرباز دیگر حادثه‌دیده بر اثر حمله موشکی ایران به عین‌الاسد برای دریافت جایزه موسوم به «پرپل هارت» مجاز شده‌اند و طی روز‌های آینده این جایزه را دریافت خواهند کرد.
پیش از این فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه اعلام کرده بود به ۶ سرباز ارتش این کشور که در حمله موشکی ایران زخمی شده‌اند مدال شجاعت اعطا کرده است. مدال شجاعت آمریکا به مجروحان و کشته‌شدگان جنگ اختصاص می‌یابد.
«بیل اربن»، ناخدای نیروی دریایی آمریکا گفته مجوز اعطای این جوایز را «پت وایت»، فرمانده ارشد نیرو‌های آمریکایی در عراق صادر کرده است. اربن گفته ۶ مدال شجاعت اول به سربازانی که در حال حاضر در عراق و کویت هستند اعطا شده است.
سربازان دیگر در ایالات‌متحده هستند و جوایزشان را در روز‌های آینده دریافت خواهند کرد. او گفت ابتدا ۸۰ سرباز برای دریافت این مدال در نظر گرفته شدند، اما بعد از بررسی‌های انجام‌شده این ۲۹ نفر برای دریافت مجاز تشخیص داده شدند. اربن گفت اینکه سربازی مبتلا به جراحت مغزی تشخیص داده شود به خودی خود او را برای دریافت جایزه «پرپل‌هارت» محق نمی‌کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ۱۱۰ نفر از سربازان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق به آسیب شدید مغزی دچار شده‌اند. حدود ۳ ماه قبل پایگاه عین‌الاسد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مقر‌های استقرار نظامیان آمریکایی در عراق هدف حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. هرچند آمار رسمی تلفات این حمله تاکنون اعلام نشده است، اما برخی منابع از کشته و زخمی شدن چند صد نفر از نیرو‌های نظامی آمریکا خبر دادند. در این مدت دولت «دونالد ترامپ»، بابت پنهان‌کاری درباره تلفات این حادثه بشدت از سوی رسانه‌ها و برخی نمایندگان مجلس آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.
مقام‌های دولت ترامپ ابتدا ادعا می‌کردند این حمله هیچ تلفاتی نداشته است، اما در مراحل بعد به صورت قطره‌چکانی به زخمی شدن شمار زیادی از نیرو‌های خود اعتراف کردند. دولت آمریکا تا چند روز اجازه ورود رسانه‌ها به عین‌الاسد را صادر نکرد. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی که چند روز بعد از حادثه عین‌الاسد و پس از حضور خبرنگارش در این پایگاه تهیه کرده بود به نقل از نظامیان حاضر در عین‌الاسد گفت: این حمله گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین حمله به یک پایگاه آمریکایی طی دهه‌های گذشته بود.
سربازان آمریکایی مستقر در این پایگاه به سی‌ان‌ان گفتند نبود تلفات در آن شب حمله، تقریبا چیزی شبیه یک معجزه می‌ماند. تقریبا یک‌سوم این پایگاه توسط ایالات‌متحده کنترل می‌شود. موشک‌های ایرانی که از سیستم‌های هدایت هوایی استفاده می‌کردند، علاوه بر اقامتگاه اپراتور‌های هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا، توانستند سایت‌های حساس ارتش آمریکا را هم خراب کنند و به یک مجتمع نیرو‌های ویژه و ۲ آشیانه آسیب برسانند.
۱۰ فروند از ۱۱ فروند موشکی که ایران به این پایگاه شلیک کرد در مواضع آمریکایی این پایگاه نشست.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز، کدخبر: 219198، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399، www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
دولت آمریکا برای اینکه قضیه رو طبیعی کنه هر مانور تبلیغاتی انجام میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین