پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
بررسی جزئیات طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره نحوه معرفی حقوقدانان شورای کم حواشی نداشت و حتی گاهی این حواشی تا مرز جدال لفظی و دعا برای تمام شدن مجلس دهم به پیش رفت.

شعار سال:بررسی جزئیات طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره نحوه معرفی حقوقدانان شورای کم حواشی نداشت و حتی گاهی این حواشی تا مرز جدال لفظی و دعا برای تمام شدن مجلس دهم به پیش رفت.

پراید ۹۰ میلیون شده ما به فکر حقوقدان شورای نگهبان هستیم؟

علی ادیانی نماینده قائمشهر یکی از مخالفان سرسخت این طرح بود که تا پیش از این در زمان رای‌گیری برای اولویت و همچنین کلیات این طرح مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد. او امروز در جریان بررسی جزئیات طرح نیز پیشنهاد حذف ماده یک و دو را نیز مطرح کرد. 

او در بخشی از اعتراضاتش به این طرح گفت: ‌مردم بدانند طرح اصلاح قانون آئین‌نامه داخلی مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان با امضای ۵ همکار محترم به قید اولویت در دستور کار قرار گرفت. در حالی که ۲۱ طرح با مضامین اقتصادی در اولویت بود. 

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: ‌مشکل امروز مردم تعداد حقوقدانان شورای نگهبان است یا مشکلات اقتصادی؟ شما صدای شکستن استخوان‌های مردم زیر بار گرانی را نمی‌شنوید؟ 

ادیانی پای قیمت پراید هم به میان کشید و گفت:‌ پراید ۴ میلیونی به ۹۰ میلیون رسیده و مردم در این زمینه از ما سؤال می‌کنند.بنابراین این طرح فاقد منطق حقوقی و برای ملت و مجلس هزینه‌بر خواهد بود و نتیجه‌ای نیز نخواهد داشت.  بعد از پایان صحبت های ادیانی این پیشنهاد او به رای گذاشت و نمایندگان با آن مخالفت کردند. 

آقای نماینده عصبانی شد/ خدا کند مجلس دهم زودتر تمام شود 

وقتی بررسی جزئیات به ماده ۲ رسید بار دیگر ادیانی خواست پیشنهاد حذف را مطرح کند که تعدادی از نمایندگان به او انتقاد کردند و گفتند «وقت مجلس را نگیر» همین جمله برای عصبانی شدن ادیانی کفایت می‌کرد. او در پاسخ به این صحبت‌ها گفت: وقت مجلس را کسانی می‌گیرند که طرح‌های خلاف قانون را به مجلس می‌آورند اما به چه انگیزه‌هایی. 

در همین زمان صدای دو دو نمایندگان بلند شد که ادیانی خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی جلسه را اداره کنید و این بی‌ادبی‌ها را پاسخ بدهید.

لاریجانی در همین زمان به ادیانی توصیه کرد که مطلب خودش را بیان کند.

در همین لحظه ادیانی گفت: من تاسف می‌خورم  خدا کند این مجلس زودتر تمام شود تا ما زودتر از توهین‌های برخی از همکارانمان راحت شویم.

لاریجانی در پاسخ به این صحبت به ادیانی گفت: شما همین حرف‌ها را می‌زنید آنها هم واکنش نشان می‌هند. 

می گویند خدا کند مجلس زودتر تمام شود، این توهین نیست؟

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به صحبت‌های ادیانی گفت: من از برادر عزیزمان می خواهم فقط خودشان را حقوقدان ندانند بلاخره در مجلس کسانی هستند که هم فقه بیشتر از ایشان خوانده اند و هم حقوق. این توهین به مجلس است که خداکند مجلس زودتر تمام شود. این توهین به مجلس است که خدا کند این مجلس زودتر تمام شود نگران نباشید هفته دیگر تمام می‌شود. به من با این طرز برخورد واقعا بر خورد. 

او با کنایه به ادیانی و خطاب به لاریجانی گفت: از آقای لاریجانی می‌خواهم حتما تذکری بدهند تا در این ماه موافقت الابرار را داشته باشیم و ایشان (ادیانی) نیز تلاش کنند موافقت ابرار را داشته باشند خوب است. 

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین ، تاریخ 22 اردیبهشت 1399،کد خبر:1387067،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین