پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: سالانه 17 هزار اثر هنری توسط زندانیان ساخته شده و در قالب 10 جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

شعارسال: ابوالفضل حجتی‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه اخلاق و تعهد یکی از ویژگی‌های مهم یک مدیر است، اظهار کرد: نگاه به زندان‌ها انسان محور است و در راستای فضایل انسانی فعالیت‌ها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که در زندان‌ها انجام می شود کمتر رسانه‌ای شده است، افزود: در داخل زندان‌های کشور فعالیت‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی انجام می‌شود و مهمتر از این موارد نگاه معنوی است که به زندان‌ها می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور ضمن اشاره به اینکه تمام اقدامات و اصلاحات در زندان‌ها مبتنی بر یک هدف انسانی اجرا می‌شود، ذکر کرد: خداوند انسان‌ها را هدفدار خلق کرده است، اما بعضی از این افراد از هدف خلقت خود خارج می‌شوند و وظیفه سازمان زندان‌هاست که این افراد را به راه راست هدایت کند.

حجتی‌پور در ادامه به فعالیت‌های سازمان زندان‌های کشور اشاره و عنوان کرد: اداره زندان‌های کشور به فعالیت‌های هنری در زندان‌ها توجه خاصی دارد و سالانه 17 هزار اثر هنری توسط زندانیان ساخته شده و در قالب 10 جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه 4700 زندانی در کلاس‌های نهضت سواد آموزی حضور دارند، بیان کرد: زندان‌های کشور در بحث تحصیل زندانیان برنامه‌های خاصی را اجرایی کرده است و بیش از 2 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی رسمی و 762 نفر در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه به تشکیل کلاس‌های قرآنی در زندان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های دینی و قرآنی در ندامتگاه‌ها از برنامه‌های ویژه این سازمان است و هم اکنون 126 هزار نفر در زندان‌ها مشغول به حفظ و قرائت قرآن هستند.

حجتی پور در پایان یادآور شد: در اصلاح یک زندانی باید مردم و بدنه حکومت برنامه ریزی خاصی داشته باشند و اداره زندان‌ها را در این مسیر هدایت کنند تا بتوانیم جمعیت زندانی‌ها را به حداقل برسانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13شهریور1395، کدخبر: 95061308587: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین