پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: دولت یک میلیون و 396 هزار ریال به شرکت کنندگان در کلاس های نهضت سوادآموزی پاداش می دهد.

شعارسال: علی باقرزاده در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی جنوب و شرق استان کرمان افزود: تاکنون 30 هزار نفر این پاداش را دریافت کرده اند و 30 هزار نفر دیگر تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای ترویج سواد آموزی ، دولت بر آن شده تا با اعمال سیاست های تشویقی افراد را به سمت با سواد شدن بکشاند تا از میزان بی‌سوادی در ایران کاسته شود.

وی ادامه داد: امروزه انسانها باید در توسعه جوامع محلی و آبادانی ملی کشور مشارکت داشته باشند و در اسناد یونسکو این نقش فراتر رفته و باید افراد در توسعه جهانی سهیم شوند و به شهروندانی پاسخگو، مسئول و نقش آفرین تبدیل شوند که در سایه دانش و سواد ممکن می شود.

باقر زاده اضافه کرد: مهمترین مزیت های سواد آموزی آن است که موجب کاهش فقر، استقلال افراد و افزایش سلامت فرد و جامعه می شود و ظرفیت افراد برای پذیرش مسئولیت را نیز بالا می برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای تمامی شهروندان ایرانی زیر 55 سال یک پوشه الکترونیکی تشکیل شده که تمامی سوابق آموزشی این افراد از ابتدایی تا دانشگاه در آن موجود است.

وی اظهار کرد: از حدود 60 میلیون نفری که در گروه سنی بین هشت تا 55 سال قرار دارند، پرونده الکترونیکی 56 میلیون نفر مشخص شده است و فقط با ارائه کد ملی شخص تمامی سوابق آموزشی افراد مشخص می شود.

باقرزاده گفت: معیار این سازمان برای باسوادی و بی سوادی، آمارهای ارائه شده نیست و فقط سوابق تحصیلی افراد را در نظر می گیریم.

وی افزود: در این مدل، از ثبت نام کاذب جلوگیری می شود چرا که ابتدا افراد توسط سازمان ثبت احوال شناسایی و بعد توسط معیارهای ما پذیرش می شوند.

باقر زاده اظهار کرد: این مدل کاملا برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار می شود و افرادی که مایل به فعالیت در این حوزه هستند، می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

به گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، طبق این مدل تاکنون 70 هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شده است.

وی همچنین به طرح خواندن با خانواده اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح هر دانش آموز یک کتاب را هدیه می گیرد و با خانواده می خواند که این طرح جوایز بین المللی زیادی را دریافت کرد.

باقرزاده گفت: طرح حلقه های کتابخوانی و طرح مراکز یادگیری محلی از جمله طرح های دیگر این سازمان است که بایستی در تمامی نقاط کشور عملیاتی شود.

چهار هزار و 800 مدرسه دولتی و 650 مدرسه غیردولتی در استان کرمان وجود دارد و 513 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29آذر1395، کدخبر: 169564: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین