پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۵۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به آموزش ۴۷۶ هزار نفر در سال ۹۵ گفت: تاکنون ۱۸ هزار ۸۴۴ نفر از اتباع خارجی را تحت پوشش سوادآموزی بردیم که ۱۵ هزار و ۱۷۰ نفر از آنها با اعتبارات دولت جمهوری اسلامی ایران آموزش دیدند.

شعار سال: علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به آخرین وضعیت سوادآموزی در کشور اظهار داشت: تا آخر بهمن ماه، 476 هزار و 106 نفر تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از این تعداد، 266 هزار نفر آنها بیسواد مطلق، 136 هزار نفر در دوره دوم ثبت نام و 73 هزار نفر هم در دوره تحکیم سواد ثبت نام شدند.

باقرزاده با بیان اینکه بر خلاف تصور عمومی، عمده بیسوادان در مراکز شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد کل افرادی که در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شدند، 23 درصد یعنی 107 هزار نفر از بین مردان و 77 درصد یعنی 368 هزار نفر از بین خانم‌ها هستند. همچنین 46 درصد در مناطق روستایی و 54 درصد در مناطق شهری هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون 18 هزار 844 نفر از اتباع خارجی را تحت پوشش بردیم که 15 هزار و 170 نفر آنها با اعتبارات دولت جمهوری اسلامی ایران و 3 هزار و 436 نفر با اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و 238 نفر هم با کمک مالی دولت نروژ در استان کرمان تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: اخیرا سه عنوان کتاب ویژه اتباع خارجی افغانستانی تولید کرده‌ایم و امیدواریم تا سال آینده آماده و چاپ شود، ضمن اینکه تمام کلید واژه‌های زبان دَری هم در آن رعایت شده است.

باقرزاده به عدد قابل توجه کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل اشاره و گفت: تا پایان بهمن ماه، 21 هزار و 259 نفر از بین 10 تا 19 ساله‌ها را تحت پوشش بردیم.

وی افزود: این افراد، بیسواد مطلق هستند و چندین سال است که به مدرسه مراجعه نکرده‌اند؛ ممکن است که برخی کلاس اول دبستان رفته باشد اما جزء آمار مربوط به سوادآموزی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: ثبت احوال مابه‌تفاوت ثبت نام شدگان و موالید بالای 10 سال را در اختیار نهضت سوادآموزی قرار می‌دهد و زیر 10 سال در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد کلی بیسوادان کمتر از 29 سال در کشور عنوان کرد: تقریبا 89 هزار نفر بیسواد 20 تا 29 ساله را تحت پوشش قرار دادیم که با احتساب جمعیت 10 تا 19 ساله حدود 100 هزار نفر را تحت پوشش داریم که حدود 22 درصد کل تعداد بیسوادان می‌شود. یعنی این افراد جمعیت مولد و موثر جامعه هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کدخبر: 13951208001085، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین