پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ثبت نام آموزش دهندگان در سامانه آموزش مجازی از ۲۳ بهمن ماه آغاز می شود و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

شعار سال: علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم رونمایی از «سامانه آموزش مجازی آموزش دهندگان» که امروز در ساختمان معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: در سواد آموزشی به آموزش با کیفیت نیاز داریم زیرا نرخ بازگشت به بیسوادی را باید مدنظر قرار دهیم؛ البته این موضوع در جهان پدیده شایعی است.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه با جهاد دانشگاهی در نظر داشتیم از فرصت این نهاد برای اردوهای جهادی استفاده کنیم که دیدیم می توانیم از فرصت فضای مجازی استفاده کنیم.

باقرزاده افزود: سالیانه 60 هزار نفر از شهروندان تحصیل کرده کشور از طرف موسسات غیردولتی با نهضت سواد آموزی همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت برای آموزش دهندگان برگزار شده است، اضافه کرد: دوره آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان 126 ساعت استکه 82 ساعت آن دروس تخصصی و 44 ساعت واحد عمومی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص سامانه آموزشی مجازی آموزش دهندگان، گفت: ثبت نام از 23 بهمن از طریق سایت imooc.ir انجام می شود و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: از سال 96 همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه گواهی قبولی در این دوره امکان پذیر است و آموزش دهندگانی مجاز به جذب افراد بیسواد برای آموزش هستند که در این سامانه ثبت نام کرده باشند و اگر در پایان دوره این گواهی را ارائه نکنند امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.

باقرزاده ادامه داد: بخش اندکی از هزینه آموزش و آزمون را آموزش دهندگان می پردازند که عمدتا هزینه آزمون های حضوری در شهرستان هاست.

وی در خصوص محتوای 44 ساعت آموزشی عمومی، اضافه کرد: مبانی و فلسفه آموزش بزرگسالان، روانشناسی بزرگسالان، روش های سوادآموزی بزرگسالان، آموزش مداوم و مادام العمر، اصول و فنون کلاس داری، فرایند تولید محتوا، تجارب موفق سوادآموزی در جهان، عناوین دروسی هستند که در بخش عمومی ارائه می شوند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: کلیات زبان آموزی و روش تدریس زبان فارسی، روش تدریس قرآن، زبان، بررسی کتاب های درسی و تدریس ریاضی نیز از جمله عناوین دروس ارائه شده در بخش تخصصی هستند.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که می توانیم 6 میلیون نفر ساعت آموزش به آموزش دهندگان ارائه کنیم و پس از ثبت نام برای هرشخص پروفایلی ایجاد می شود و تمام اطلاعات و محتویات برای وی قابل دسترس است.

باقرزاده با بیان اینکه پس از پایان ثبت نام، فایل های دروس به تدریج تا خرداد ارائه می شود، اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امکان انجام آزمون آنلاین فراهم و امیدواریم تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.

وی درباره علت تأخیر در پرداخت حق الزحمه بخشی از آموزش دهندگان گفت: تا امروز 470 هزار نفر را تحت پوشش بردیم که 260 هزار نفر از آنها در گروه 10 تا 49 سال قرار دارند، 29 درصد در دوره دوم سوادآموزی و 16 درصد در دوره تحکیم سواد قرار دارند. 87 درصد سوادآموزان زن و مابقی مرد هستند و 25 درصد در گروه جوانان قرار می گیرند.

باقرزاده ادامه داد : تعهد ما با دولت در سال 95، آموزش 420 هزار نفر بود در حالی که ما 470 هزار نفر و 12 درصد بیش از تعهد افراد بیسواد را تحت پوشش بردیم. اما 144 میلیارد تومان و معادل 52 درصد بودجه مصوب تا کنون به ما تخصیص داده شده است و 30 درصد کسری تخصیص داریم و نتیجه این می شود که بخشی از آموزش دهندگان حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند و امیدواریم تا پایان سال بودجه تخصیص یابد.

وی درباره واریز پاداش باسواد شدن افراد گفت : از 145 هزار نفر سوادآموز فارغ التحصیل فقط 89 هزار نفر شماره حساب بانکی داده بودندکه 55 هزار نفر شماره حساب به نام خودشان بود. تا امروز صبح 36 هزار نفر پاداش گرفته اند و 18 هزار نفر هم تا پایان وقت امروز دریافت می کنند. حدود 3400 نفر نیز زمان ثبت نام اعلام کردند که پاداش نمی خواهند و مایل اند بودجه آن صرف اقدامات فرهنگی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 بهمن 95، کد مطلب: 13951120000080: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین