پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از جذب بیش از100 درصد سوادآموزان در دوره انتقال در سال جاری در استان خبر داد.

شعار سال: غلامرضا دانش فر در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 هزار و 805 نفر افراد بی سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند که امید داریم این میزان به 5 هزار و 300 نفر در سال جاری برسد. همچنین در سه سال گذشته ده هزارو پانصد نفر بی سواد جذب شده که 95 درصد به مرحله برگزاری امتحان پایانی رسیده اند و امتیازات لازم در کشور کسب کرده اند.

دانش فر با بیان این که در دوره انتقال در سال جاری 100 درصد باسواد شده اند، بیان داشت: در دوره سوادآموزی نیز تاکنون 95 درصد افراد بی سواد تحت پوشش قرار گرفته اند و تلاش داریم این میزان به 100 درصد برسانیم. تاکنون در گروه سنی 49-10 سال 96.22 درصد افراد در استان باسواد هستند که امیدواریم این آمار را به حد مطلوب جهانی برسانیم.

وی به کمبود نیروی انسانی با کیفیت آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 800 نفر آموزش های لازم جهت آموزش در مراکز یادگیری محلی فراگرفته اند.

وی به راه اندازی مراکز یادگیری محلی در بوشهر و دشتستان خبر داد و اضافه کرد: افراد در مراکز یادگیری علاوه بر آموزش سواد، حقوق شهروندی، توجه به محیط زیست و نگاه به زندگی آموزش های لازم را فرا می گیرند.

این مقام مسئول به چالش های پیش رو در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بازگشت به بی سوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم ترین چالش های این حوزه است.

وی نبود کتابهای آموزشی بر اساس گروه سنی افراد جهت باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سوادآموزی بیان کرد.

وی باسوادی کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی 19-10 سال، اولیا بی سواد دانش آموزان، حمایت از کودکان در معرض آسیب، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی سواد را از مهم ترین برنامه های نهضت سوادآموزی برای برون رفت از چالش ها در سال جاری عنوان کرد.

دانش فر با تاکید به ریشه کنی بی سوادی در استان گفت: سوادآموزی و اداره کل آموزش و پرورش به تنهایی نمی توانند این مشکل را برطرف کند بلکه نیازمند مشارکت همگانی دستگاه های اجرایی استان است. تاکنون 25 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی استان برای توسعه سوادآموزی اقشار مختلف جامعه منعقد شده است.

وی به فعالیت های سوادآموزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکصد و 20 نفر از افرادی که از طریق سوادآموزی باسواد شده اند تحصیلات خود را در مقطع دیپلم، کارشناسی و دکترا به پایان رسانده اند.

وی به تالیف کتاب قرآن کریم توسط سوادآموزان اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب توسط سوادآموزان دوره انتقال سوادآموزی در استان بوشهر کتابت شده که پس از چاپ هم اکنون در سراسر کشور تدریس می شود.

این مقام مسئول اجرای طرح باسوادی در روستاها، تحت پوشش قرار دادن 500 نفر از اتباع خارجی، تولید برنامه رادیویی و برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سوادآموزی را از دیگر فعالیت های این معاونت در سال جاری بیان کرد.

در پایان این نشست از مسئولان و کارشناسان موفق سوادآموزی و نیز دستگاه های برتر اجرایی در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 دی 95، کد مطلب: 5921881: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
یعنی نسبت به پارسال از 100 درصد
گذشت؟ خوب این هم خوبه و هم بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین