پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
طبق سرشماری سال 95، استان اردبیل جزو چهار استان کم‌سواد کشور محسوب می‌شود. از کل جمعیت استان بیش از 192 هزار نفر بیسواد هستند.

شعار سال: ودود پوراسکندر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اردبیل از آمار نگران کننده بیسوادی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: طبق سرشماری سال 95 استان اردبیل جزء چهار استان بیسواد کشور محسوب میشود.

وی بیان کرد: از کل جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان اردبیل در کودکان سنین بین شش تا 10 سال تعداد 192 هزار و 647 نفر بی‌سواد هستند.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش اردبیل اضافه کرد: از این تعداد 127 هزار و 564 نفر زن و 65 هزار و 83 نفر مرد هستند.

پوراسکندر اذعان داشت: طی سال 95 و طبق سرشماری 16 درصد کودکان بین شش تا 10 سال را بی سوادان تشکیل میدهند که این آمار در جمعیت سنین 10 تا 49 سال در سال 95 تنها هفت درصد است.

وی تصریح کرد: تعداد بی سوادان گروه سنی بالای شش سال استان اردبیل در فاصله سال 90 تا 95 ده هزار و 987 نفر کاهش یافته است.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش پرورش اردبیل گفت: 16 درصد از جمعیت شش تا 10 سال به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده‌اند که تلاش می‌شود در راستای برنامه‌های سواد آموزی طی سال‌های آینده این رقم کاهش یابد.

استاندار اردبیل:نهضت ریشه کنی بی سوادی راه اندازی شود

مجید خدابخش استاندار اردبیل پس از شنیدن گزارش مدیران ذیربط مبنی بر اینکه سالانه حدود 10 هزار نفر از بی سوادان بازمانده از تحصیل در رده سنی 10 تا 49 سال توسط آموزش و پرورش، آموزش دیده و دارای سواد می شوند تصریح کرد: با توجه به نرخ بطور نسبی بالای بی سوادی با ادامه این روند نمی توان معضل بیسوادی تعدادی از افراد جامعه در استان اردبیل را بر طرف کرد.

او خواستار نهادینه شدن چنین تفکرهایی در جامعه به منظور مشارکت خیرخواهانه در کار ریشه کنی بی سوادی از جامعه شد و افزود: در کنار آن دولت و ارگان های ذیربط از جمله آموزش و پرورش نیز به وظایف و تکالیف محوله خویش در این ارتباط عمل می کند.

وی از مدیران ذیربط خواست تا با تدوین یک برنامه مدون ، کار ریشه کنی بی سوادی را در استان اردبیل زمان بندی کنند تا بر اساس آن مشخص شود که در یک زمان مقرر به این مهم دست خواهیم یافت.

خدابخش همچنین متولیان ریشه کنی بی سوادی در استان اردبیل را موظف و مکلف کرد تا به میان خانواده های کودکان و افراد بازمانده از تحصیل بروند و به شکل حضوری ازطریق مصاحبه و پرس و جو علت و یا علت های بازماندگی کودکان از تحصیل و عدم رضایت والدینشان برای حضور فرزندان در سر کلاس های درس را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تابناک، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396، کد مطلب: ۴۶۵۶۳۴ :www. tabnakardebil.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین