پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
سه رقمی شدن بی‌سوادان این استان برای اولین بار خبر داد.

شعارسال: محمدرضا جهان در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: برای اولین بار تعداد بی‌سوادان این استان به زیر 1000 نفر رسیده است.

وی از پیش بینی بسته های تشویقی برای باسواد شدن افراد بی بهره از سواد خبر داد و افزود: هم اکنون این طرح ها در سطح این استان در حال اجرا است و هم استانی ها می توانند از این مزایا استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از پیش بینی هدایای نقدی به سوادآموزان خبر داد و گفت: براساس این طرح به هموطنان بی سوادی که از سواد بهره مند شوند یک میلیون تومان هدیه داده می شود.

جهان با بیان اینکه بیشتر بی‌سوادان این استان از اتباع بیگانه و خصوصا فاغنه هستند تصریح کرد: در حال حاضر یک طرح در استان در حال اجرا است که براساس آن به اتباع افغانی که با حضور در کلاس های سوادآموزی باسواد شوند مبلغ 5میلیون ریال هدیه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 800 تبعه بیگانه در کلاس های نهضت سوادآموزی ثبت نام کردند، گفت: اعتبار بالغ بر چهار ميليارد ريال به آموزش اين افراد اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۰ بيش از ۶ هزار بي سواد در سطح استان وجود داشت، اظهارکرد: هم اكنون تعداد این افراد به کمتر از هزار نفر رسیده که اکثر غالب آنها را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سمنان در صدر استان های باسواد کشور قرار دارد تصریح کرد: در حال حاضر میزان افراد برخوردار از سواد در این استان به 99.7درصد رسیده است.

جهان با اشاره به اینکه در راستای خدمات دولت تدبیر و امید و به منظور ایجاد با سوادی کامل و با هدف تشویق افراد بیسواد در روستاها برای هر بیسواد مبلغ ده میلیون ریال بن پاداش در نظر گرفته شده است گفت: تا کنون ۵۷۳ میلیون تومان بن پاداش با نام و کد ملی فراگیران از سوی معاون وزیر در نهضت سواد آموزی در اختیار استان سمنان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با بیان اینکه برای سوادآموزی هر نفر از اتباع خارجی مبلغی معادل پنج میلیون ریال به سوادآموز تعلق می گیرد اضافه کرد: هفت میلیون و 500 هزار ریال پاداش معلم و یک میلیون و 400 هزار ریال به یادگیرنده به عنوان پاداش در مناطق شهری تعلق خواهد گرفت.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات سوادآموزان نهضت سوادآوزی در این استان خاطرنشان کرد: معلمان نهضت سوادآموزی سربازان گمنان تعلیم و تربیت هستند که شایسته است توجه ویژه ای به آنها شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-1494-5: www.semnan.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
واقعا ؟گ
یعنی در کل استان زیر 1000 نفر بی سوادند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
امار بدیه واقعا جای تاسف داره علت این رقم باید مورد بررسی قرار بگیره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین