پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از استقبال کردن باسواد شدن افراد بی‌سواد بالای 50 سال خبر داد و گفت: ما اکنون 85 درصد افراد سوادآموز در استان بین 35 تا 45 سال سن دارند.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سوادآموزی اظهار کرد: ایشان بر لزوم باسوادشدن همه افراد بی‌سواد در جامعه تاکیدات زیادی داشتند. و برخی تصور می‌کنند که سوادآموزی در واقع پیرآموزی است، در حالی که این درست نیست، و ما از باسوادشدن افراد بی‌سواد بالای 50 سال هم استقبال می‌کنیم،

وی در ادامه از کمک دستگاه های مختلف استان با اداره آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: باید کمک از سوی همه دستگاه‌های استان به این اداره شود تا نرخ بی‌سوادی در استان قم به صفر برسد، هر کودکی که به سن هفت سال می‌رسد باید به مدرسه برود، همچنین دانش‌آموزان ترک تحصیلی هم باید به روند تحصیل در مدارس برگردند.

همچنین قاسمی نیا، اشاره ای داشت به ضرورت تداوم دوره‌های سوادآموزی و اظهار کرد: باید بحث آموزش مداوم برای افراد بزرگسال جا بیفتد، که در این راستا دوره تحکیم سوادآموزی را برای این افراد مشخص کردیم، و لازم است در کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها کتاب‌های ویژه افراد کم‌سواد را داشته باشیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه از شناسایی 120 نفر نیازمند تحصیل در سال های قبل در قم خبر داد و افزود: این افراد با شرکت در دوره‌های سوادآموزی در نهایت به مدارج علمی بالا در دانشگاه و حوزه همچون عضو هیأت علمی و استاد حوزه رسیدند، در هر جایی که نگاه کنیم چهره‌های موفق سوادآموزی را می‌بینیم.

قاسمی‌نیا با اشاره به تبعات وجود بی‌سوادی در جامعه گفت: بی‌سوادی پدر و مادر موجب ترک تحصیل فرزندان هم می‌شود، برعکس آن تحصیلات بالای والدین می‌تواند موفقیت فرزندان در تحصیل را به دنبال داشته باشد، همچنین بی‌سوادی رانندگان عامل بسیاری از تصادف‌های فوتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با سواد کردن افراد بی‌سواد در روستاها اهمیت بیشتری از اجرای طرح هادی دارد و زمان ثبت‌نام روستاییان بی‌سواد در طرح سوادآموزی تا پایان اسفندماه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کدخبر: ۵۹۱۴۴۷۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین