پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
محمد حسن طالبیان از ثبت میراث ناملموس مینیاتور در قالب پرونده‌ای چندملیتی در یونسکو خبر داد.
شعار سال: محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مناسبت روز جهانی موزه در یک نشست خبری گفت: در سال گذشته، ۶۲ موزه در کشور افتتاح شد که ۳۹ موزه به بخش خصوصی، ۶ موزه به وزارت میراث فرهنگی و ۱۷ موزه به سایر دستگاه‌ها تعلق داشتند.

او ضمن اشاره به انجام مرمت بر روی ۸۶۰۰ اثر تاریخی افزود: این مرمت‌های تنها مربوط به اشیایی است که در اختیار وزارت میراث قرار دارد. ثبت پرونده جهانی اورامانات نیز تا اواخر تابستان به پایان می‌رسد.

طالبیان در ادامه از ثبت میراث ناملموس مینیاتور در قالب پرونده‌ای چندملیتی در یونسکو خبر داد و گفت: پرونده ثبت جهانی مینیاتور توسط ایران، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان تهیه شده است و با وجود آنکه چند کشور دیگر نیز خواستار اضافه شدن به این پرونده هستند این پرونده را ثبت و در آینده این کشور‌ها را به پرونده اضافه خواهیم کرد. هندوستان، افغانستان و تاجیکستان نیز خواستار اضافه شدن به پرونده ثبت جهانی مینیاتور هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، کد خبر: 1003888، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین