پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
محمدتقی رهبر گفت: مداحان نباید فقط به بازارگرمی فکر کنند، چون بازارگرمی باعث می‌شود اظهاراتی مطرح شود که به میان آمدن‌شان اصلاً زیبنده نیست.

شعار سال: این روز‌ها به بهانه پخش سخنان محمود کریمی مداح معروف از صداوسیما، دوباره بحث‌های زیادی درباره فعالیت‌ها و همچنین حیطه اختیارات و تحرکات مداحان مطرح می‌شود. به طوری که گروهی برخی از اظهارات مداحان را موجب وهن دین و مخدوش شدن چهره ائمه معصومین قلمداد می‌کنند (بیشتر بخوانیم).

محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: مداحان بر اساس وظیفه‌ای که دارند، باید به مدح و ثنای ائمه بپردازند و تحت هیچ شرایطی چیزی نگویند که خدای ناکرده دون شأن معصومین باشد. چراکه نسبت دادن مساله‌ای نامربوط و حتی تمجید‌هایی خارج از قاعده موجب وهن دین و چهره‌های ارزشمند دینی خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: اینکه یک مداح به خودش اجازه می‌دهد حکایتی توهین‌آمیز را به امام حسین (ع) نسبت بدهد نه تنها هیچ توجیهی ندارد، بلکه موجب دلخوری و ناراحتی پیروان آن حضرت خواهد شد. من نمی‌دانم مسائلی از این قبیل را از کجا می‌آورند و کجا خوانده‌اند. من خودم چندین کتاب خوانده و مشخصاً کتابی با عنوان «کربلا، نقشه راه» نوشته‌ام، به هیچ وجه مطلبی ندیده و سراغ ندارم که شأن امام را پایین بیاورد (بیشتر بخوانیم).

او توضیح داد: توصیه‌ام به مداحان و همه آن‌هایی که به نوعی در دستگاه امامان معصوم فعالیت می‌کنند این است که برای پیدا کردن مطلب و شعر به کتاب‌ها و اسناد معتبر رجوع کنند تا بتوانند با ادبیات مناسب و معقول درباره چهره‌های ارزشمند دین اسلام اظهارنظر کنند. متاسفانه عوام‌گری به مداحی رسوخ کرده است و به همین دلیل گاه دیده می‌شود که اظهاراتی سخیف به زبان می‌آورند که این بسیار ناراحت‌کننده و البته ضرررسان است.

رهبر ادامه داد: همچنین باید متذکر شد، صداوسیما باید حواسش را جمع کند تا مداحی‌های مداحانی را که شأن ائمه را در نظر نمی‌گیرند برای مردم پخش نکنند. این خوب نیست که یک آقایی حرف اشتباهی بزند و با وجود اعتراض‌ها همچنان تصویرش از رسانه ملی پخش شود. مسئولان زحمت‌کش تلویزیون حواس‌شان را بیشتر جمع کنند تا خدای ناکرده حرف‌های نامربوط به مردم نشان داده نشود.

این چهره حوزی تاکید کرد: باید یک نهادی برای نظارت بر مداحان تشکیل شود تا آن‌ها بدانند در صورت خطا کردن باید به جایی پاسخگو باشند. شأن دین و امامان به اندازه‌ای اولی است که تخطئه و تخریب‌شان با هیچ متر و معیاری پذیرفتنی نیست.

محمدتقی رهبر در پایان سخنانش گفت: مداحان نباید بازارگرمی کنند، چون بازارگرمی باعث می‌شود اظهاراتی مطرح شود که به میان آمدن‌شان اصلاً زیبنده نیست. در پایان لازم می‌دانم تاکید کنم، مداحان حد خودشان را بدانند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 1    خرداد    99، کد خبر:    405753، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
در شرایط جامعه کنونی ما که بحث مداحی یه مبحث بسیار عمیق و پیچیده است که باید حتما رسیدگی و نظارت بشه که هر متن و شعری رو به خورد مردم و بخصوص جوان ها ندن و بی حرمتی به اهل بیت هم صورت نگیره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین