پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شعار سال امسال، به منظور جلوگیری از خام فروشی، راه اندازی و بهره برداری ۲۵ واحد فرآوری مواد معدنی را جز برنامه‌های سازمان قرار داده ایم.
شعار سال: داریوش اسماعیلی در بازدید از مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد، بخش معدن و صنایع معدنی را از بخش‌های مهم و دارای ظرفیت برای تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ دانست و افزود: بر همین اساس، هدفگذاری افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی استخراج و بهره‌برداری و همچنین توسعه صنایع معدنی را در این سال در دستور کار قرار گرفته است.
 
۲۵ واحد فرآوری مواد معدنی توسط وزارت صمت راه اندازی خواهد شد

وی ادامه داد: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'بخش معدن می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود' کاملا کارشناسی و فنی و راهگشا است و می‌کوشیم تا بخشی از نقدینگی موجود در جامعه جذب بخش معدن و صنایع معدنی شود تا شاهد رشد این حوزه باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تولید در صورتی دوام خواهد آورد که مبنای آن صادرات باشد و برای صادرات هم رقبایی داریم که برای موفقیت در این عرصه باید واحد‌های تحقیق و توسعه را در کنار واحد‌های تولیدی خود داشته باشیم.
اسماعیلی اظهار داشت: با وجود نیرو‌های متخصص داخلی و ظرفیت‌های موجود، زمینه رشد کشور فراهم است.

او گفت: با توجه به این مهم که منابع معدنی تجدیدناپذیر هستند و باید برای آینده کشور حفظ شوند، ضرورت دارد تا نحوه برداشت و استفاده از آن‌ها مدیریت شود و برنامه‌ریزی در این زمینه بر این مبناست که فرآیند‌هایی همچون استخراج و اکتشاف اصلاح شده و نظام‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های جدید در بخش‌های مختلف معدن تدوین گردد.
وی، با اشاره به استراتژی و اولویت وزارت صمت در جلوگیری از خام فروشی افزود: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، تولید و اشتغال بیشتر، رشد و توسعه‌ی صنایع پایین دستی، توسعه منطقه‌ای و جهش تولید خواهد شد.

فیروزآباد ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را تامین خواهد کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفت: مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد توان تامین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را خواهد داشت.
حمید رضا ایزدی افزود: این مجتمع با داشتن ۶ معدن سنگ آهک و نمک، به عنوان بزرگترین کارخانه کربنات سدیم کشور ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن کربنات را دارد که در صورت تکمیل، نیاز مصرفی کربنات سدیم کشور تامین و زمینه صادرات فراهم نیز خواهد شد.
بیشترین مصرف کربنات سدیم در صنایع شیشه‌سازی، بلور، صنایع بهداشتی و شوینده، آرایشی، بهداشتی و صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی است.

وی افزود: مجتمع کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد که با اعتباری افزون بر یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان در حال ساخت است از پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۹۹ است که با بهره‌برداری کامل و تامین آب مورد نیاز آن، برای سه هزار نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص راهکار‌های تحقق جهش تولید در این استان نیز گفت: حمایت از تولیدات صادرات محور، برنامه‌ریزی و تشویق واحد‌های صنعتی به تولید محصولات متنوع و برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط برای افزایش ظرفیت و توسعه واحد‌هایی که محصولاتی با قابلیت رقابت‌پذیری داخلی و همچنین بازار‌های صادراتی دارند و در حال حاضر نیمه فعال هستند از جمله برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال است.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری می‌متالز، کد خبر:۱۰۵۵۵۸، تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین