پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد.

شعار سال: حمیدرضا ایزدی با اشاره به ظرفیت‌ها و توان کارخانه کربنات سدیم این شهرستان اظهار داشت: شرکت کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد از پروژه‌های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی در سال ۹۹ است.

وی افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۶۷ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم یک هزار و ۱۵ نفر و اشتغال بیش از ۳ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در شهرستان فیروزآباد به دستور رئیس‌جمهور آغاز به کار نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: یکی از اولویت‌هایی که در استان فارس در سال جهش تولید وجود داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن در استان اهتمام ویژه‌ای دارد تکمیل و راه‌اندازی صنایع مادر و صنایع بزرگ در این استان بوده که در این راستا فاز نخست کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که در زمینهٔ تولید کربنات سدیم فعالیت می‌کند، افتتاح شد.

ایزدی اضافه کرد: مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی و ذخایر عظیم سنگ‌آهک، نمک و گنبد‌های نمکی در استان به‌عنوان مواد اولیه موردنیاز کارخانه تولید کربنات سدیم بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این کارخانه استفاده از مواد اولیه‌ای است که در جوار این کارخانه وجود داشته و موجب شده این مجتمع با داشتن ۸ معدن سنگ‌آهک و نمک، به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه نیاز مصرفی کربنات سدیم کشور را تأمین و زمینه صادرات فراهم که سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ویژگی این صنعت، اظهار داشت: وجود این صنعت و معادن هم‌جوار یکی از عوامل برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی در استان فارس بوده بنابراین تولیدات این کارخانه باعث ایجاد صنایع پایین‌دستی در شهرستان فیروزآباد و شهرستان‌های هم‌جوار همچنین زمینه تولید شیشه و مواد شوینده را فراهم می‌کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: با فعالیت این واحد صنعتی، موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی، زمینه توسعه اقتصادی استان و قابلیت صادرات این محصول به بازار‌های جهانی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های این کارخانه در آینده نزدیک، نیاز‌های داخلی کشور در زمینهٔ کربنات سدیم مرتفع شده و امکان صادرات بخش اعظمی از محصولات این صنعت فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: محصولات تولید شده در این کارخانه در صنایع شیشه‌سازی، بلور، صنایع بهداشتی و شوینده، صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی تصفیه آب و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدی گفت: بازار هدف کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد شامل کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری می متالز، تاریخ انتشار 12 مرداد    99، کد خبر:   121963، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
واقعا اون تصويري كه از شيراز نشون ميدن اصلا منصفانه نيست شيراز داره با تموم توان يه صنعت كشور كمك ميكنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
وقتی یک استان میتونه 60 درصد نیاز کل کشور به این بزرگی رو در زمینه ای فراهم کنه یعنی توانایی بلایی در زمینه تولید داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین