پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۲۷۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

نارضایتی سرمایه گذاران بورس

با توجه افزایش چشمگیر سرمایه گذاری مردم در بازار بورس اما انحصار در مجوز کارگزاری‌های بورس و تبانی برخی از آن‌ها با دفاتر پیشخوان دولت، عامل اصلی نارضایتی برخی از سرمایه‌گذاران بورس شده است.

شعار سال: چند ماهی است که با توجه به استقبال مردم از بازار بورس ،بورس ایران رشد چشمگیری داشته و افزایش مشتریان کارگزاری های بورس ،مشکلاتی برای سرمایه گذاران برای گرفتن خدمات از این کارگزاران به وجود آورده است.کارگزاری هایی که حدود108شرکت هستند.بیشترین تعداد کارگزاری در ایران را داریم.علاوه بر مسئله پراکندگی نامناسب کارگزاری های بورس در ایران،خدمات رسانی توسط تنها15کارگزار اول انجام می شود که حدود هفتاد درصد معاملات را انجام می دهند.برخی از کارگزاری ها با تبانی با دفاتر پیشخوان دولت ،کارگزاری خودشان را برای مردم انتخاب می کنند.این مسئله خود باعث مشکلاتی در سیستم کارگزاری ها برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران ایجاد می کند و از طرفی عاملی برای نارضایتی سرمایه گذاران خواهد بود.کارشناسان توصیه می کنند که اگر از یک کارگزاری ناراضی هستید به کارگزاری های دیگر مراجعه کنید.توسعه کارگزاری ها در دل شعب بانکی از برنامه های بلندمدت توسعه بازار سرمایه است .باجه ارائه خدمات بازار سرمایه در بانک ها هم از برنامه های ساماندهی بازار بورس و کارگزاری های هستند.

تعداد بازدید : 10

برگرفته از فضای مجازی

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین