پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه کالاها و خدمات باید با روش های شرعی تهیه شوند، گفت: این کار باید به صورت قانونمند صورت گیرد.

شعار سال: محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اهمیت قانونمند کردن تهیه غذا، گفت: باید ضوابطی برای ارائه به مجامع بین المللی در رابطه با ذبح شرعی، غذا و محصولات حلال تهیه کنیم که مراحل مربوط به این کار طی شده و به تصویب مجمع ذیربط در رابطه با کشورهای اسلامی رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، شرایط فقه شیعه اثنی عشری مورد قبول عام قرار گرفت و برای ما نیز الگو شد.

نعمت زاده تصریح کرد: درست است که ایران کشوری اسلامی است و همه کالاها و خدمات باید با روش های شرعی تهیه شوند، ولی این کار باید به صورت قانونمند صورت گیرد زیرا کالا و خدمات ایرانی علاوه بر داخل کشور، به مسلمانان کشورهای دیگر نیز عرضه می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه دستگاه های مختلف در این زمینه فعالیت دارند، دولت بنا بر پیشنهاد وزارت صنعت با تشکیل شورای سیاست گذاری در این بخش موافقت کرد و نشست های این شورا در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در دومین نشست شورای سیاست گذاری راهبردی تجارت حلال، دستورالعمل مربوط به این مسئله مصوب می شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در دنیا به عنوان کشوری که انواع کالا و خدمات حلال را در سطح بین المللی عرضه می کند، مطرح شویم.

وزیر صنعت با تأکید بر نقش سازمان استاندارد در تدوین استانداردهای مربوط به تجارت حلال، گفت: بحث حلال فقط به غذا ختم نمی شود، بلکه در مورد لوازم بهداشتی و آرایشی، مسائل شیمیایی، خدمات رفاهی و گردشگری و همچنین پروازهای حلال نیز مطرح است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 14 شهریور 95 ، کد مطلب: 217383:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین