پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
پس از سقوط هواپیمای دنا در سال 1396، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مسئول رسیدگی به آن شد و اکنون، تطویل باند فرودگاه یاسوج که شائبه واگذاری آن و شراکت با یکی از نور چشمی های استان در عالم سیاست و ریاست در هاله ای از ابهام است یکی از مشکلات عنوان شده در گزارش کمیسیون اصل نود است که افزایش طول آن به اذعان مسئولان در سالهای گذشته باید به بهره برداری می رسید.

شعار سال: 29 بهمن 96 دنا آخرین مقصد مسافران آسمان بود تا خبری دلهره آور ، شوکی عظیم و غمی جانکاه را به غم های مردم محروم کهکیلویه و بویراحمد اضافه کند.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی اسمان از تهران به یاسوج بعد از 50 دقیقه از رادار خارج شد تا با عملیات 128 روزه اجساد جانباختگان در خاک بیارامد.

دادگاه رسیدگی به پرونده این سانحه هواپیمایی در هفته های گذشته برگزار شد تا ابعاد جدیدی از زوایای پنهان این سقوط که عوامل انسانی نیز در آن دخیل بودند روشن شود.

گزارشی که اگر کمیسیون اصل 90 مجلس نبود شاید هرگز با این کیفیت مقصران آن مشخص نمی شدند ، حکایت از تخلفات عمده از جمله تخلفات و کمبودهای فرودگاه یاسوج دارد.

حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج  در بخش استانی و قصور فرودگاه کهگیلویه و بویراحمد ،زوایای پنهانی دارد که باید دید این موضوع در جلسات بعدی دادگاه به چه نتیجه ای می رسد، اما مسئولان متولی فرودگاه مرکز استان با وجود تماس های مکرر خبرنگار این پایگاه خبری هنوز پاسخگویی روشنی در این خصوص نداشته اند.

عملکرد ناصحیح مراقبت پرواز فرودگاه یاسوج در مکالمات غیر استاندارد ، خرابی دستگاه DME در ارائه اطلاعات غیرعلمی  و ناصحیح به خلبان ، عدم وجود گزارش پیش بینی هواشناسی در این فرودگاه و استفاده از دستگاه های کمک ناوبری و از همه بدتر پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج و عدم صدور مجوز پروازی از جمله ابهاماتی بوده که در گزارش کمیسیون اصل 90 به آن اشاره شده است .

تطویل باند فرودگاه یاسوج که شائبه واگذاری آن و شراکت با یکی از نور چشمی های استان در عالم سیاست و ریاست در هاله ای از ابهام است یکی از مشکلات عنوان شده در گزارش کمیسیون اصل نود است که افزایش طول آن به اذعان مسئولان در سالهای گذشته باید به بهره برداری می رسید.

مسئولان فرودگاه یاسوج پس از سقوط آسمان در دنا و صدور مجوز غیرقانونی پرواز در باندی تکمیل نشده که پس از سالها در سال 98 توانست نصفه و نیمه به بهره برداری برسد انگار روزه سکوت گرفته و حاضر به پاسخگویی ابهامات عنوان شده نیستند ؟

بر اساس گزارش کمیسیون اصل 90 افزایش طول باند فعالیت پروازی در فرودگاه یاسوج مدت‌ها متوقف شده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچگونه مجوزی برای شروع مجدد فعالیت پروازی این فرودگاه صادر نشده و اصولاً معلوم نیست چه مرجعی مجوز فعالیت پروازی مجدد فرودگاه را صادر نموده است.

اکنون مسئولان فرودگاه یاسوج باید نسبت به این ابهام بزرگ پاسخ دهند که چرا با وجود عدم تطویل باند پرواز فرودگاه، پروازهای این فرودگاه انجام شده است.

این پایگاه خبری آماده شنیدن پاسخ مسئولان فرودگاه یاسوج خواهد بود همانگونه که تا این لحظه چندین بار برای این مساله تلاش کردیم که تاکنون موفق نبوده است.

شعار سال با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، کد خبر: 278229، تاریخ تنتشار: 7 خرداد 1399، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین